söndag 1 februari 2009

Dagens match

I morse ringde klockan 06.30 men jag orkade mig inte upp förren 10 minuter i 7 ungefär. Då var det dags att väcka D tvätta håret som jag först försökte att sätta upp men man såg hur skitigt det var, så det var bara att göra om göra rätt... D försökte att äta frukost det blev ett glas oboy och ingenting mer. Han har så svårt att äta på morgonen men det ligger väl i generna. Ingen av oss andra äter heller frukost. Det som är det viktigaste målet om dagen speciellt om man har match kl 09.00.
Vi träffade min pappa på parkeringen vid halv 8 och åkte iväg mot Stortorpshallen för att spela mot Trångsund. Det gick inget bra för nåt av lagen. Båda Segeltorps lagen förlorade idag. D:s lag förlorade med 10-2 och det andra laget förlorade med 7-0. Det behövdes en förlust men visst är det tråkigt att förlora.
Det blev faktiskt slagsmål på planen. Det var skitbra gjort av Filiph i D:s lag. Trångsunds spelare kom fram efter avblåsning och slog D över fingrarna, Då fick F nog och klappade tillbaka. Precis som en back ska göra. Man ska försvara sin målvakt speciellt när det bara finns en. (Den andra var ju upptagen med en annan match). Sen ska man ju inte uppmuntra 9 åriga grabbar till att slåss, så jag sa bara till hans mamma att jag tyckte att det var rätt. Hon såg inte så glad ut när det hände. Men men hon lär nog få se sin son i fler slagsmål innan hans hockeykarriär är över. Haha speciellt om han får sånt humör som min bror har i hockeyn där har det blivit många slagsmål under åren. Sånt gillar jag. Mamma hatade det och skrek att brorsan skulle sluta och jag stod brevid och hejjade på honom.
Nu ska jag vila lite innan jag ska skicka D på kalas hos en klasskompis, S är hemma hos en grannflicka och leker.
Puss och kram

Inga kommentarer: