torsdag 26 februari 2009

Blandade tankar

Idag började jag att rensa i det bruna skåpet i Douglas rum. Shit vad skit man har. I det skåpet finns typ allt, foton, diplom, teckningar från barnen, ljus, min studentmössa, en massa andra både viktiga och inte viktiga papper och en massa tomma pärmar. Som sagt nästan bara skit. Jag orkade inte ta hand om allt ikväll, jag fick så ont i ryggen av att sitta på golvet. Tur att Douglas är borta så att allt kan ligga kvar på hans golv.
Jag vill verkligen bli av med skåpet nu, och brorsan vill bli av med skänken som finns till. Det är riktigt gamla möbler. Vi fick ärva farmors. Skåpet passade när vi bodde i vårt hus men inte nu längre.

Jag måste komma på nån bra lösning i vårt vardagsrum. Det är inte kul att bo så här trångt längre.

Jag är lite ledsen idag för jag har kommit på att jag inte kommer att kunna resa till Irland i april. Jag har inte råd helt enkelt. Fick ut en lön på 12000 den här månaden så den är typ slut redan nu. Tur att vi är två som får lön i den här familjen...

Sitter och funderar på om jag inte skulle ta och tända lite ljus, dra in tv:n i badrummet och lägga mig i ett varmt skönt bad. Jo, det ska jag göra Uffe glor ändå på hockey.
Simma lugnt...

1 kommentar:

Zan sa...

Snyft :( Jag som såg fram emot att ni skulle komma så mycket. Men jag vet att du älskar mig ändå :D
Kanske i sommar? Jag kommer till dig i alla fall en hel vecka i sommar tror jag. Jo det måste jag göra.. över en helg!!!!
PUSS