onsdag 11 februari 2009

Jag längtar

Jag längtar efter:
Nu skulle man kunna skriva fred på jorden, att alla nära och kära mår bra, men det kommer jag inte göra. För jag längtar efter.

¤ En större lägenhet. - Douglas var i Steffies rum så jag passade på att låna hans rum för att prata ostört i telefonen. Åhh vad det var skönt att kunna stänga dörren om sig. Annars har jag ju badrummet, men det är liksom inte lika mysigt. Jag vill ha ett eget rum kunna ligga i sängen och prata i telefonen med stängd dörr.

¤ Lite mer pengar. - Jag behöver inte bli ekonomiskt oberoende,(även om det skulle vara skönt) men det skulle vara lite skönt att ha pengar kvar när nästa lön kommer.

¤ Jag längtar till Yvonne ska ta lite fina kort på mig. Kan vara kul med fina kort på sig själv. Om jag kan bli fin vill säga. Har ju lite svårt att posera naturligt framför kameran.

¤ Jag längtar efter att äntligen ta mitt beslut som jag går och grubblar på. Det finns lite mer att grubbla på än jobb/plugg men det tar vi en annan gång.

¤ Jag längtar efter gymmet. Nästa vecka eller kanske i helgen till och med ska jag sätta igång igen. Jag skulle ha gått idag men jag ramlade ute på vår gård i morse (Pinsamt) och fick nån dragning längs med höger skulderblad. Det gör svinont om jag råkar vrida huvudet för snabbt. Det roliga i allt är att Björn på jobbet ramlade på väg till jobbet i måndags och han går som en robot. Han fick jordens nackspärr, så jag fick massera in lite liniment åt honom idag. Tänk om någon kunde vara så snäll och massera mig. Så där var vi två personal med svinont allt gick i slowmotion idag. Ha ha

¤ Jag längtar efter min kusin. - Hon borde sitta i min pappas bil på väg hit från Skavsta flygplats. Hon bor på Irland så det är alldeles för långt mellan gångerna vi ses. Den här gången ses vi bara den lilla stund vi har ikväll, innan jag måste lägga mig för att orka till jobbet imorgon. Och dagen imorgon efter jobbet. Förhoppningsvis får jag smita tidigare så jag hinner träffa henne. Hennes lilla dotter ska vidare till Öland med sin mormor. Min kusin bodde på Öland innan hon flyttade till Irland. Nu kommer hon om ca en halv timme JAG LÄNGTAR!!!

Snacka om att det var kaos på jobbet idag. Inte bland barnen utan bland personalen. Skitjobbigt. Allt hade med ett missförstånd att göra. Tänk om alla kunde prata klarspråk så det inte blev en massa missförstånd, vad enkelt det skulle vara. Vi löste inte problemet förrns vid ca halv 8 ikväll per telefon. Men som sagt det är löst nu så vi stryker ett streck över det.

Nu ska jag plocka undan det sista här hemma innan kusinen Zandra kommer.

Ha det bäst tills vi hörs igen.
Kram

Inga kommentarer: