lördag 14 februari 2009

Göteborg

Uffe och jag tog tåget ner till Göteborg igår för att gå på begravning. Det var Uffes morfar som begravdes. Tåget ner var helt ok vi åkte i första klass, satt och spelade både kort och tärning. Det var mysigt att bara umgås vi två. Det är inte ofta.
Vi blev hämtade av Uffes bror vid tåget, åkte hem till huset och åt smörgåstårta till lunch. Efter lunch åkte vi till kapellet på kyrkogården och hade en fin ceremoni.
När begravningen var över åkte vi till ett ställe som heter Fars hatt. Där intog vi en trerätters middag. Det är konstigt, ju mer jag äter desto mer kan jag få i mig känns det som.
Först åt jag en förrätt - Sallad med vitlöksbröd. Det var en stor sallad. Wow.
Sen blev det huvudrätt- Fläskfilé medaljonger med rösti och kantarellsås.
Till efterrätt blev det en bananaspit.
Efter maten åkte vi hem till huset igen och väntade på att det var dags att åka till stationen. Hemresan var inte lika trevlig. Då var man ju trött efter en hel dag i Göteborg. Tåget hem gick vid 20.42. Det satt 2 tjejer snett bakom mig och de satt och fnittrade HELA resan hem. Jag försökte att sova lite och lyckades väl att slumra till lite då och då.
När jag kom hem såg jag att min kära mamma som var barnvakt, hade städat hela lägenheten. Det var undanplockat, dammsuget och tvätten var vikt och den nya upphängd. Så skönt. Pga att barnen sov hos mamma så fick vi lite välbehövd sovmorgon också.
Tack mamma och tack pappa som kom och hämtade hos på stationen mitt i natten.
Kram på er allihop.

Inga kommentarer: