söndag 1 februari 2009

Tredje världskriget är nära.

Oj vad vi kan bli osams om nåt så litet som städning. Jag har tjatat och gnällt på honom att han aldrig hjälper till här hemma. Idag när han väl gjorde det ja då får han skäll för att han inte ens vet vart skurmedlet står. Det står på samma plats som det har gjort de senaste 3 åren... arg kan jag bli och brusar tyvärr upp för både små saker och i onödan. Men samtidigt har jag rätt tycker jag...
Steph var på showdansen idag och hon verkar tycka att det är jättekul. Hon hostar som fan igen och det är inget bra. Hon var sjuk i en vecka för en vecka sedan hon har varit tillbaka i en vecka. Men den här gången är det Uffes tur att vara hemma men han åker ju före mig på morgonen och då sover S så det är svårt att veta om hon är sjuk eller inte.

Just nu är jag duktig. D fick en mp3 spelare i julpresent när han sålde tidningar -07 den skulle Uffe ha fyllt med musik men han har bara skjutit på det. Nu -09 har jag fått arslet ur vagnen och lagt in musik i min data så att jag kan lägga in det på hans mp3. När den är klar så har jag även tagit fram Stephs mp3 för att lägga in musik och den fick hon julen -08 så hon har bara väntat nån månad. Men hon tror att den mp3 är min för att hon inte ska ta med den till skolan och tappa bort den. Jag är inte så mycket för musik egentligen och absolut inte sån man pluggar in i öronen direkt men de har fått spelarna gratis och de är inte heller så intresserade av musik överhuvudtaget.
Eftersom jag jämt har nån form av huvudvärk har vi oftast ingen musik på här hemma. Jag kan sakna musiken ibland men kan också leva utan den. Jag har kompisar som inte kan vara utan musik överhuvudtaget men det är de. Jag har musik på på jobbet mellan 8-13 ungefär och om jag åker bil kan den vara på. Hemma är det tyst och det tackar väl grannarna över. Haha

nu ska jag sova jag har nog svamlat klart för idag.
Puss och kram och nyp i stjärten.

Inga kommentarer: