måndag 23 februari 2009

I himmelen tillsammans med Ludde.


Nu är chicko i himmelen tillsammans med Ludde, min förra hund...
Vi åkte till södra djurkliniken tillsammans med min mamma. Där fick vi komma in på ett rum nästan på en gång. Läkaren tittade på Chicko och sa att han troligtvis hade en hjärntumör. Han blödde ur näsan, ena ögat och örat. Han hade även svårt att andas. Det kändes skönt att han fick dö en ganska human död faktiskt. Först tänkte jag sitta hemma med honom i knät och klappa på honom, men min pappa övertalade mig att åka in med honom. Det var skönt att jag lyssnade på honom.

Det är konstigt. Jag kände ingenting för själva avlivningen först, men när han väl fått sprutan kände jag att det blev jobbigt och tårarna rann lite grann.
Sen var det hockeyträning med D.
När jag kom hem det var då det jobbiga började. Jag tog hand om buren direkt, och tårarna bara strömmade. S var så gullig och skulle torka mina tårar.

Ja som sagt det är ju livets gång, men det är jobbigt när det händer...

2 kommentarer:

Jag... sa...

Kram till dig!

Anonym sa...

Ja det är allt annat än lätt sånt där! Kram på dig!