lördag 31 januari 2009

Lite blandat om dagen och morgondagen

Idag tog jag och barnen en promenad till Skärholmen för att köpa en present till pojken som har kalaset D ska gå på imorgon. På vägen dit stannade vi lite i Idleken det är en park på väg till Skäris. Där kunde jag känna mig som en bra mamma som var i parken med sina barn även om vi inte var där länge. Jag borde gå till parken oftare. När D var liten fick jag höra att jag var en sån duktig mamma som var i parken varje dag även fast D bara var typ halvåret gammal. Men jag tyckte att han skulle få vara i sandlådan ju. Nu för tiden är jag nästan aldrig i parken med barnen, jag tycker att det är så tråkigt jag är ju där med jobbet vissa dagar.

Efter Skärholmen kom vi hem och barnen ringde varsin kompis D åkte till Hallunda till en lagkamrat och S tog hem en av grannflickorna. Jag satt mest vid datan, jag började att städa men var inte på humör och ryggen sa ifrån. Vid sju var det dags att hämta D, när vi kom hem åt vi en sen middag och nu ligger barnen i säng. Jag börjar höra min säng ropa på mig också men jag ska stå emot ett tag till.

Imorgon är det dags för match igen. Ute i Trångsund kl 09.00 samling kl 08.00. Jag har en underbar pappa som ställer upp och skjutsar oss på bortamatcher. Ja inte alla förståss men det händer när jag säger att jag inte hittar då brukar han ställa upp. Han är snäll han. Jag tycker att det är föräldramisshandel att ha match och träning så tidigt på morgonen. Ja det är synd om barnen också. Vi går upp tidigare på helgen än vad vi gör när vi ska gå till skolan. det är taskigt tycker jag. Förrut hade D träning på lördag morgon kl 08.00 och match söndag 08.00 då var det jobbigt. Men som sagt hockey är kul och kan den hjälpa D att hålla sig ifrån buset när han blir äldre så satsar jag gärna min tid på honom nu. Hellre att jag satsar på ungarna nu och har "bra" barn i tonåren än att ha busiga tonåringar och ångra att man inte ställde upp för dem när de var små.
Imorgon har S sin showdans också, hon verkar tycka att det är kul och det är skönt. Vi föräldrar får ju inte vara där när de tränar så förra gången gick jag och två mammor till i Centrum och tittade imorgon ska jag försöka lägga mig i solariet under tiden. Det vore skönt faktiskt.
Jag måste sätta igång och träna igen den här veckan har det bara blivit innebandyn i tisdags och ingenting mer eftersom allting har krockat på mina dagar. Men men vi får se om det går att träna med ryggen. Jag skulle nog behöva gå till naprapaten men det är så dyrt. Jag har tid i mars igen men blir det illa får jag ta mig råd att åka dit innan.

nu ska jag sätta mig och skriva de sista räkningarna innan jag hoppar i säng.
Puss och kram på er.

Inga kommentarer: