lördag 24 januari 2009

Jag har varit duktig...

I veckan har ju Stephanie varit sjuk, igår kom Douglas hem från sin kompis och frös och hade huvudvärk. Vi tog tempen på honom. Jajamensan klart han hade feber, eftersom han hade huvudvärk fick han en alvedon direkt. Jag är livrädd när han säger att han har huvudvärk, det är inte ofta han säger det och får han inte en tablett direkt då får han migrän. Det är inte kul eftersom han har fått Uffes version av migrän. Han mår illa och kräks. Jag har precis nyss efter ca 12 år med migrän börjat må illa men jag kräks inte iallafall.
det blev alltså ingen hockeyträning för honom i morse. Men idag är han feberfri (än så länge) så då får han spela match imorgon. Då ska han förhoppningsvis dänga Djurgården stort. Eller så blir det Älta. Det är nämligen 2 matcher och vi vet inte ännu vilken match han ska stå i mål.

Jag har skurat i badrummet idag. Shit vad det var skitigt därinne. Jag tog fram badkar och tvättmaskin och knäskurade golvet och väggarna. Jag rensade i badrumsskåpet och i lådan med Stephanies och mina alla miljoner hårsnoddar. Jag blev riktigt nöjd faktiskt det känns så mycket renare och fräschare där inne nu. Jag funderade ett tag på att ta tag i köket oxå men ångrade mig. Tänkte att jag måste ju ha nåt att göra en annan regnig dag :) Plus att det var inte så länge sedan jag gjorde rent där.

Imorgon börjar Steffies showdans hoppas att hon tycker att det är kul. Douglas hittade hockeyn på en gång men stackars Steph har inte hittat något riktigt ännu. Nu hoppas vi på showdansen.

nu ska jag se om jag inte ska ta och sätta upp ungarnas stjärnor i taket. Ni vet såna självlysande. 100 st var plus att de redan har ca 100 i taket redan. Jag tänkte fylla hela taket med såna det är så mysigt när de har lagt sig med lysande stjärnor att titta på.

Puss i ljumsken på er allihopa.

Inga kommentarer: