onsdag 28 januari 2009

Irriterad

Idag när jag vaknade hade jag jordens huvudvärk som blev till migrän. Så idag var jag nog ingen direkt rolig person på jobbet idag, men å andra sidan så har ju övrig personal oxå dåliga dagar. Huvudvärken har suttit i resten av dagen. Blä!!!
Det som irriterar mig mest är att sambon kom hem tidigt från jobbet igår med migrän. Han gick och la sig, Steph var hos mormor för hon ville inte följa med på Douglas träning. (Vilket jag kan förstå, det är inte så kul för henne där.) Jag och Douglas var alltså på hockey. Jag och barnen kom hem halv sju och barnen gick till varsin kompis och jag iväg och spela bandy. Barnen kom sen hem vid halv 8 jag vid halv 9. Under hela tiden har sambon inte gjort någonting hemma för han hade ju migrän stackarn. Jag hade som sagt migrän idag. skillnaden är - Först innan jag kommer hem får jag och Steph skynda iväg till simskolan (Douglas fick nyckel hem för han ville inte med.) När vi sen kom hem fick Steph en Billypizza till middag av sambon. Jag la mig ner i sängen men hade inte ro så jag låg i 5 minuter sen gick jag upp åt 2 mackor och ett glas oboy till middag. Efter det laddade jag tvättmaskin med en tvätt, jag städade i köket, vek tvätt hängde upp den nya tvätten och laddade sen en ny tvätt i maskinen, borstade tänderna på Steph,gick över till mamma med grejer som var hennes. Sen kunde jag duscha och nu sitter jag i soffan och hör att den andra maskinen börjar bli klar. Funderar på om jag ska hänga den idag eller imorgon?
Var det nån annan än jag som märkte skillnaderna mellan oss här hemma? Snacka om orättvist. Jag är sur. Jag ska nog skita i tvätten idag och gå och lägga mig så kanske jag vaknar utan huvudvärk imorgon.

Nåväl kram och godnatt.

Inga kommentarer: