måndag 16 mars 2009

Skolsyster besök idag.

D var hos skolsyster idag för att mäta och väga sig. Av en helt annan anledning hade jag ett ärende till henne på eftermiddan. Då passade hon på att berätta för mig att han hade varit där. Vi pratade lite om hans vikt och längd och hon sa att det skulle ju inte göra ont om D gick upp en sådär 5-6 kg. Jag skulle inte vara orolig alls för hans vikt, eftersom han hade växt så mycket på sista tiden, men lite oroar jag mig ändå.

Idag blev det pannbiff med gräddsås och potatis till middag. Första gången jag gjort pannbiff själv. Uffe och jag har ju gjort köttbullar och sånt förrut men då är det han som har gjort smeten och jag har stekt. Idag gjorde jag allt själv.
Det låter kanske löjligt, men jag hatar verkligen att laga mat. Men har lovat mig själv att försöka bättra mig. Det blir till att handla medan D tränar imorgon. Tur att hockeyhallen är precis bakom City gross.

Däremot vill jag ha förslag på vad jag ska laga för mat till trollen, har idetorka...

2 kommentarer:

Jag... sa...

Äh, vadå, vad väger han då? Han lär ju inte väga mindre än min son? Dom är ju typ lika smala? Jag är iaf inte alls orolig för det, dom är ju jätteaktiva ju :-D

Åsa F sa...

Han är 137 cm lång och väger 26kg. Men som sagt syster sa att jag INTE behövde vara orolig bara att det skulle inte göra nåt om han gick upp 5-6 kg.
Ja ungarna är ju aldrig still D har ju träning 2 ggr i veckan + 1 match så det är inte undra på att han inte blir fet.