torsdag 12 mars 2009

rörmokaren och ventilationsgubben på samma dag...

Igår ringde rörmokaren och ville komma in och byta toalett hos mig. Självklart sprang jag hem och öppnade dörren.

Senare när jag var på väg till S simskola så ringde ventilationsgubben. Han vill komma in och fixa ventilationen i min lägenhet. De vet tydligen att det är fel på ventilationen i de flesta lägenheterna men det är för dyrt att fixa så de tar de hyresgäster som klagar. Eftersom sambon jobbar som ventilationstekniker, så vet han vad som borde finnas i vår lägenhet men inte finns. Så imorgon kommer de och ska borra hål i våra fönsterkarmar och sätta nån dosa där eller nåt. Jag vet inte riktigt de skulle fixa iaf. Så skulle de sätta upp nåt i badrummet oxå för att det inte skulle bli så fuktigt. Hoppas att det hjälper.

Nu väntar jag bara på att de ska komma och fixa mina elkontakter, de behöver bytas. Det slår blåa gnistor från vissa och en del går det inte få in kontakten i.

Det hjälper tydligen att överräcka en lapp med önskemål till fastighetsskötaren. Skönt!

1 kommentar:

Jag... sa...

Så det är därför jag blir sjuk jämt och aldrig frisk.. det blir dyrt för dem det här, när jag stämmer skjortan av dem för alla månader jag varit sjuk ;-) Bäst de fixar min ventilation typ igår då....