fredag 8 maj 2009

Pension.

Jag har 35 år kvar till pensionen... Sammanlagt har jag ca 3 år av dem till semester. Alltså ska jag jobba sammanlagt ca 32 år till...
Snacka om skitjobbigt. Jag vill inte mer.

Frågan är: Det kanske är dags att plugga vidare till nåt annat?
Jag vill ju plugga vidare till undersköterska. Men mina vänner säger att jag ska satsa på sjuksöterska. Det skulle vara ballt att jobba i ambulans eller på akuten. Där borde det hända grejer. Aldrig samma sak varje dag. Eller jo samma sak men ändå olika.
Polis är ju oxå en grej som jag velat sen jag var liten. Måste plugga historia A först. Men jag känner inte att jag har råd att ta ledigt så länge som det behövs för det.

Jag börjar känna som Yvonne. Vad ska jag bli när jag blir stor?
Nu är det ju faktiskt så att jag trivs egentligen på jobbet som jag har, men jag kommer ingen vart, med varken lön eller nånting annat.

Hmm kommer nog drömma mycket inatt...

Inga kommentarer: