onsdag 13 maj 2009

Kvällen var mysig.

Orkar inte skriva idag.
Men jag kan skriva att jag är förkyld så det blir ingen träning för mig den här veckan. Eller jo, det blir avslutningshockey med D imorgon. Jag ska vara målvakt :)


Idag var jag utlåst i en halvtimme. Jag hade glömt att Uffe skulle på möte och D fick med sig nycklarna när han åkte på fotbollsträning. Jag och Steph var på simskola. När vi kom hem kunde vi alltså inte komma in. Tur att vi hade köpt med oss middag från McDonald´s. Vi satt på gården och åt, sen gick hon och lekte och kvar ensam satt jag... Då det blev kallt i skuggan satte jag mig på trappen där det var sol och gosade med min katt. Hon hade 2 äckliga fästingar. Då jag tagit bort dem kom gulliga Marcus -grannpojken. Så jag visade honom de små krypen. Var himla pedagogisk och pekade ut den lilla kroppen och berättade att den blir så stor när den sugit blod. Förklarade vad en parasit var mm. Jag sa också (lite mindre pedagogiskt) att egentligen ska man bränna dem till döds, men eftersom jag inte hade nån tändare så skulle jag mosa dem. Det ville han gärna göra, så han hämtade en pinne och mosade äcklena...

Strax efteråt kom D hem. Yeay vi kan komma in. Marcus ville gärna följa med in till oss och spela spel. Kaxig som tusan var han. Han sa att han skulle vinna över oss alla. (Bara för att han har lyckats med det nån gång tidigare. Skitungen) JAG vann över alla idag, de spelen vi hann spela. JAG är bäst hahahahahahahahaha. Tävlingsinriktad, jag? Nä var har du fått det ifrån? Hahaha.

Marcus gick hem vid åtta och jag sa åt barnen att göra sig iordning för sängen medan jag gick ner och larmade skolan. När jag kom hem var S i säng och D hade bara duschen kvar. Skönt.

Nu ska jag ta och hoppa i säng. Kram på er.

Det blev visst lite längre skrivet än jag trodde...

1 kommentar:

Jag... sa...

hahahaha ja mig viner du fan inte över ;)

du... vad låååångt att gå o plinga på hos någon tex. MIG när man låst sig ute ;)