söndag 3 maj 2009

Glad och fundersam

Blir så glad. Jag har en granne som sa till mig häromdagen att hon tycker att jag gör ett så bra jobb med ungarna och så. Hon tycker att de är väluppfostrade och att de är riktigt mysiga. Det blir man glad över att höra.
För visst är det så att vi är himla dåliga på att berömma våra bekanta för deras bra arbete, vad det än gäller? Hur ofta säger man till sina kolleger att man tycker att de gör ett bra jobb? Jag vet att jag är himla dålig på att säga det till mina nära och kära. Utom till mina barn, till dem säger jag det ofta.
Jag ska försöka att bättra mig på det. Speciellt till Uffe kanske. Det är ju alltid han som får ta min skit, mitt dåliga humör. Hade det varit omvänt hade jag haft riktiga funderingar på att flytta isär. Tack älskling för att du orkar med mig...

2 kommentarer:

Jag... sa...

dom ÄR ju jättemysiga och härliga, det säger ju även jag till dig typ jämt ju! Ta åt dig!! :D

Åsa F sa...

Ja det är sant Yvonne att du säger det till mig, men jag har inte tagit åt mig på samma sätt. Men nu sitter jag och suger i mig...