onsdag 6 maj 2009

Optikern


Efter att vi varit hos läkaren med Stephanie idag så gick jag till optikern, för att fråga om de hade en tidigare tid. De hade en på direkten. Där fick jag testa synen mm. De kom fram till att min syn hade ändrats på de här 10 åren som gått sen jag var där sist... Nähä?
Jag ska få glasögon, men det har jag ju redan. Nu ska jag få med annan sorts styrka, så jag kommer inte kunna ha på mig dem när jag går utan bara när jag läser. Inte ens när jag kollar på tv. Glasögonen som jag har nånstans i lägenheten (tror jag) de skulle jag ha när jag läste och tittade på tv och gärna så mycket som möjligt. Hur ofta har ni sett mig i glasögon? Haha.
Stephanie började bli lite otålig jag hade ju lovat glass på McDonalds, så jag hann inte testa bågar och sånt. Det får jag göra en annan dag i lugn och ro. Men jag måste ha nån frivillig med mig som smakråd. 2 par bågar för priset av 1. Det kan ju vara schysst. Jag kommer nämligen kanske behöva ett par andra glas till när jag sitter vid datan. Blä!!! Det är ju så jobbigt med glasögon...

1 kommentar:

Zan sa...

jag tycker du ska skaffa hjärtformade glöasögon precis som dom på bilden. Så fina så! :)