tisdag 26 maj 2009

Barnen på cirkus

Mina barn fick gå på cirkus idag med deras mormor. Jättekul för dem och jätteskönt för mig.
Direkt när de hade åkt så gick jag hem till http://hagmanlinda.blogspot.com lite kläder som hon ville testa och kanske låna.
När jag ändå var där så passade vi på att försöka få igång min mobilblogg. Vi försökte och försökte och fattade ingenting. Då ringde Linda till http://yvonnehalsar.blogspot.com/ och vips så hade jag mobilbloggen klar. Tack snälla ni...
Linda passade även på att visa mig lite andra finesser, ska bli kul att försöka sig på dem nån dag.

Tillbaka till cirkusen.
Min mamma Annki ringde ca tio minuter över sju. Cirkusen skulle börja sju. Min första tanke var att läktaren hade rasat. (Det hade ju inte varit första gången) Men så var det inte den hade inte börjat ännu eftersom folk var försenade.
Nu ca tio över åtta ringer hon igen. Då är det bråk där. En massa snorungar som håller på att bråka och förstöra.
Det värsta är att de är i Douglas ålder.

Allvarligt har inte föräldrar bättre koll på sina barn idag än så. Klockan åtta ska mina barn vara hemma en vanlig vardag annars. Och jag håller oftast koll på dem när de är ute. De har sina gårdar där de får vara och ska de gå till en "förbjuden" gård ska de komma och be om lov först. Jag vill veta vart de är någonstans.
Jag tycker verkligen att föräldrar idag är förjävligt lata och dåliga på att hålla koll och ansvara för sina barn. Det ser man mycket i det yrket jag har. Många föräldrar vet nog inte vad de ska ta sig till när deras barn spårar ut och en del föräldrar har gett upp om sina barn, fast att de kanske bara är 11 år. Det är hemskt att se.

Självklart kanske barnet smiter iväg men då får man leta..
Och lika självklart finns det föräldrar som faktiskt håller koll på sina barn, men jag tror nog att ni förstår vad jag menar.

Nu är ju jag lyckligt lottad (än så länge) att jag har barn som är lagom lydiga och lagom olydiga. För lite olydiga och busiga måste ju barn faktiskt också få vara.
Det är ju så de lär sig om livet.

Nu har jag nog svamlat alldeles för mycket. Jag hoppas att mina barn fick en trevlig upplevelse på cirkus trots bråk. S är nog nöjd för hon fick ju sockervadd, då är hennes dag räddad.

2 kommentarer:

Jag... sa...

Japp!! det är därför jag blir så förbannad på du vet vem/vilka eftersom det är uppenbart att dom är vana vid föräldrar som inte ger en rats ass om sian ungar, men jag är inte en av dom så dom får fan se till att ha koll på min unge lr så får dom med mig att göra ;)

Jag... sa...

Ska vi träna imorrn Åsa??