tisdag 5 maj 2009

Idag

Först städade jag ju Stephs rum med hjälp av henne. När jag var klar där inne tog jag resten av lägenheten. Fast bara dammsugning och svabbning av golv, plocka undan får jag göra en annan gång.

Jag tog cykeln till Skäris, det var premiärturen. Skönt.
Jag började på vårdcentralen för att hämta min remiss till lab, där jag skulle ta ett nytt blodprov då de inte var riktigt nöjda med svaren från förra. Jag hade för mycket vita blodkroppar. När jag hämtat remissen gick jag ner till röntgen. Där fick jag ligga i en liknande maskin som förra gången fast den här var större.
Jag undrar dock varför jag fick hörlurar med musik i, då det absolut inte hördes över oljudet som maskinen åstadkom. Shit vilket oljud det var, trots att jag hade öronproppar... Men men nu är det klart.

Efter röntgen gick jag till lab och tog mitt blodprov. Ett litet rör tog de.
Efter lab så gjorde jag nåt så oväntat som att gå in till optikern för att beställa tid för en synundersökning. Skulle behöva nya glasögon ju. Fick en tid imorgon kl 15.


Sen var det dags att cykla hem, men först en glass med jordgubbssås på McDonalds.
Nu ska jag hämta barnen och åka in till stan för att hämta Zandra vid bussterminalen. Hon ska stanna en snabbis hos mig innan hon åker vidare till Skavsta för att sen åka tillbaka till Irland. = Sorg för mig.

Ha det bäst -flodhäst

Inga kommentarer: