söndag 17 maj 2009

Ds fotboll



Ds fotboll idag gick rätt bra faktiskt. De vann med 7-5 och det är ju helt ok. D var så nervös och jag med. Eftersom vi oftast är tidiga så var det lite jobbigt. Jag kände inte igen någon och inte D heller. Jag sa till honom att hålla utkik om han känner igen någon från laget. Han hann ju träna en gång i onsdags. Tillslut kom Thomas han som har övertalat oss att komma till Älvsjö, då kändes allt mycket bättre. Sen kom Anna, en gammal arbetskamrat till mig. Hon hade också sin son i laget. Det var kul. Jag har varit på väg att ringa henne flera gånger för att fråga om hon har lite jobb till mig. Nu behövde jag inte ringa för att fråga. Och jobb kunde hon säkert ordna fram. Yes!

Hur som helst Ds insats i målet var helt godkänt. Det syntes på honom att han var hockeymålvakt. Han försökte rädda bollen på samma sätt som pucken, det var inte så smart, men men.


Nu ska jag försöka få upp lite anda här hemma till att fortsätta städa, eller ska jag gå ut ett tag kanske??

Inga kommentarer: