lördag 20 augusti 2011

På måndag

På måndag då börjar mina nya arbetsuppgifter och därmed även mina nya arbetstider.
Jag kommer att börja jobba 7.00-15.30 mån-ons och 6.30-15 tor-fre.
Det kommer att bli jättesvårt för det betyder att en kollega ska ha hand om mina barn (elever) ensam från att jag slutar till 16.30. Det kommer säkert att gå jättebra, jag är egentligen inte alls orolig. Men jag är orolig över hur JAG kommer att klara det. Jag med mitt kontrollbehov. Jag vill att det ska se ut och vara på MITT sätt.
Det kommer även att bli jobbigt att gå upp och börja sådär tidigt varje dag. Allra helst eftersom barnen inte har stigit upp då. men de är så pass stora nu och de har ju bevisat att de klarar det varannan vecka hos Uffe. Det bli till att stiga upp varje dag kl 6.00 nu. HJÄLP!!!

Då jag jobbar på fritids så är man ju van med att schemat läggs bakifrån. Alltså från stängning och tillbaka. Det är därför jag är lite orolig över tiderna. Jag vet att normalt folk går upp vid den tiden varje dag annars. ;)

Vad ska jag göra på jobbet då? Jo, jag ska börja jobba i matsalen. Jag ska ha hand om frukosten för våra elever. Får se hur många elever det kommer för att äta frukost. de har mellan 7.30 till 8.00 på sig att äta. :)

Efter matsalen ska jag gå in till mig och öppna upp cafeterian för högstadiet. Och sen har jag rastverksamheten att ta hand om. Vi ska börja med planerad rastverksamhet på skolan. Får se hur det går. Vi skulle vara 6 st från början och blev tillslut 3 st. Vi 3 ska ha rastverksamhet både inne och ute. Men allt löser sig nog under tiden. Nu i början ser man ju så mycket problem som egentligen inte är något problem som det visar sig sen.

Jag har alltså ansvaret för rastverksamheten och Klubben på vår skola. Det är något jag ser fram emot. :)

På måndag begravs en av våra kollegor. Det är inte lika kul. Samma dag som skolan börjar igen. Den kollegan var även mina barns ansvarsfröken på fritids. Jag har valt att inte gå på hennes begravning. Jag känner att det blir för mycket. Det räcker med att behöva gå på närståendes begravningar. Och som jag har mått på sista tiden känner jag att en begravning inte är det bästa för mig. Men jag sänder många tankar till henne. Extra många på måndag.
Cancer var orsaken. Denna hemska sjukdom...

Men idag är det lördag och hockeysäsongen är äntligen igång. Idag hade sonen sin andra träning för säsongen. Kl 7.00 ringde kl imorse och kl 8.00 var vi där. vi kom därifrån vid 11 tiden.
Då hade Uffe ringt och frågat om jag hade någon frukost hemma för han hade ingen...
Jag sa att jag skulle hem och fixa iordning lite frukost/lunch. Jag hade passat på att handla medan sonen tränade.
Uffe hade även en kompis med sig som tydligen hade slaggat kvar hos honom. De blev imponerade av frukosten och kallade det för hotellfrukost. Det var kaffe, ägg, massa pålägg, olika mackor oboy och risi frutti. Jag har nog glömt något för bordet var fullt av saker :)

Jag bjöd även in Uffe på middag då vi ska äta potatis och fläskkotlett i gräddsås ikväll. Något som han älskar. Han sa att han skulle fundera på det men nu har han fått hem en massa folk till sig så nu är det fest hemma hos honom. :)
Det gör inget, desto fler kotletter till mig.

Inga kommentarer: