måndag 15 augusti 2011

Idag :)

Idag var vi i Waxholm och hade Fångarna på Kastellet. Typ som fångarna på fortet.
Det var grymt kul. 2 timmar kändes som 5 minuter. Jag ville absolut inte att det skulle ta slut.
Vår ledare var riktigt snygg att titta på oxå. :) Då blir det ju extra roligt. :)

Jag hade hamnat i en grupp men när vi kom fram så behövdes det ett lag till. Då tog de typ 1 från varje grupp och vips så fannsmitt nya lag. Både rektor och biträdande rektor hamnade i mitt lag.
Vi hade det grymt kul. Kommer inte ihåg hur många vi var i laget men vi var nog 8 st.
Jag fick klättra på stege som om man klättrade lite snett så snurrade den runt och du hamnade under stegen.
Jag fick kliva över ett rum med stigbyglar fästa i taket så fick du ta dig från den ena till den andra. Grymt kul.
Vi fick leta efter röda bollar i ett bollhav med mest vita bollar. Det låter inte så svårt men det var det och sååååå himla roligt vi skrattade mest hela tiden.
Vi fick gå in i ett rum med massa krukor. Där skulle vi stoppa i händerna och leta efter 2 dankar. Det var så himla läskigt. Men jag vågade tillslut att göra det. Det trodde jag inte att jag skulle våga. Jag stog och tvekade länge innan jag stoppade ner handen i den första krukan...
Vi fick även göra en labyrint med kula. Det var rätt så lätt när man fick in snitsen, vi fick börja om en gång...
Vi fick göra flipperbiljard. Det var som ett flipper med biljardkulor. Och så var det små hål där vi fick stoppa in en pinne så att vi kunde slå till bollen så att den for vidare.

När vi hade gjort de celler vi hann med så var det samling på borggården igen. Där fick vi lösa 4 gåtor varje gåtas svar var en siffra. Då fick vi försöka att öppna ett kodhänglås så fort vi kunde svaren. Vi kom tyvärr 2a på det. Ett lag hann före oss och vann därför skatten. Men vi hade det skoj ändå. Sen åt vi lunch. Kyckling och potatis. Det var en stor besvikelse. Det var jättegott men så lite mat. Jag var ju ashungrig och hade kunnat äta minst en sån portion till.

Det jobbiga idag var bara att när vi var på Pressbyrån för att handla lite kaffe innan vi åkte båten över till Kastellholmen så stod jag där och helt plötsligt kände jag bara paniken komma. Jag sprang ut från kiosken och satte mig på en bänk och bara väntade på att tårarna skulle ta slut. Så jobbigt att inte veta när det sätter in. Men jag är såååå grym på att dölja det. :)Och Oscarn går till Åsa Forsberg.....
Men just under de 2 timmar vi höll på så mådde jag kanonbra och under all annan tid så höll jag mig till de kollegor som jag mår bra av. Pelle och Malin och Björn. de är mina klippor på jobbet. Malin har under den tid vi känt varandra alltid kunnat göra mig lugn. Jag blir lugn av att vara i hennes närhet. Pelle han gör mig bara så glad och Björn ja han är Björn.

Jag hade tagit en plats vid bordet på lunchen. Brevid Pelle, mittemot Malin. Björn såg inte det utan tänkte sätta sig brevid Pelle, på min plats. Det fick han såklart inte. När han frågade varför jag skulle sitta brevid Pelle så svarade jag bara att så har det alltid varit jag har en av er på varje sida. Och det höll han med om. Så har det ju alltid varit. Japp, jag är alltid mitt emellan mina pojkar. De är mina pojkar nämligen. :)

iaf, idag har jag en dålig dag mitt i allt det grymt roliga....

Inga kommentarer: