torsdag 11 augusti 2011

1 dag utan medicin.

1 dag utan medicin.
Hur har det gått kan man ju undra och det undrar ju jag med.

På jobbet idag har jag varit fullt sysselsatt. Med allt utan att vara med barnen. Det har inte gjort mig ett dugg. Idag har jag nämligen haft lite möte med chefen. Det skulle vara ett möte på ca 10 minuter. Det tog 30 minuter för att sen ha en paus då hon hade ett annat möte, under den tiden fick jag fortsätta att göra om schemat för hösten lite. Efter ca 1 timme fortsatte vi vårt möte då även med Rektor. Jag berättade om mina idéer om schemat mm.
När mötet var slut tackade rektor för att jag hjälp till och sa att jag var duktig :D
Det är alltid skönt att höra. Speciellt från en som man har trott inte tycker så himla mycket om en.
Efter lunch satte jag mig vid datorn och skrev ner schemat på de 22 personer som jobbar på fritids... Det tog sin lilla tid. Jag har nämligen aldrig gjort sånt förrut.
Jag lämnade in schemat och fick ännu en datoruppgift. Nu skulle jag göra frukost, lunch och melliskupongerna. Vi har alltid bjudit personalen på lunch i skolan men from i höst ska vi få börja betala och behöver då kuponger...
Det tog också sin tid då jag aldrig har gjort sånt heller...
När jag lämnade in dem fick jag även uppdraget att göra rastvaktsschemat...
Att det inte är mitt jobb att göra sånt här kvittar. Jag tycker att det är kul att få göra det och jag får säga nej...
Men det har varit så himla skönt att ha nåt annat att tänka på idag...

Så nu till vad jag skulle berätta om.
1 dag utan medicin har varit ganska ok. Jag har även valt att inte umgås med Uffe ikväll... Mest för att jag vill se hur det går utan sällskap och medicin.
Det har gått bra. Tårarna har bränt bakom ögonlocken ett par gånger ikväll men det har inte brutit ut något. Det är ju positivt, tror jag.
MEN shit vad tankarna går i huvudet. Det går liksom inte att få stopp på dem. Hade jag haft en liten lucka i pannan och man öppnade den hade man sett hur kugghjulen snurrade fort fort nästan så att det börjar ryka där inne.
Det konstiga är att jag tror att skulle någon fråga vad det var jag tänkte på så skulle jag inte kunna berätta det. För det är allt och ingenting som snurrar runt där inne...

Inatt drömde jag en massa igen. Jag drömde att vi blev jagade av 2 våldtäktsmän som också var mcknuttar. Tillslut blev jag trött på att bli jagad och behöva gömma mig så jag klev fram och började att jaga dem. Då försvann de. De blev rädda för mig.

Amatör som jag är så tolkar jag det som att jag e less på att bli jagad av mina tankar och nu när jag börjar ta tag i det så försvinner de. Eller nåt ;)

Men nu ska jag försöka att sätta mig ner med ett glas Grappo och titta på en film. Och bara tänka på positiva saker. Som att jag fick beröm av chefen idag, inte bara en gång, utan flera gånger. :D Just det jag har lyckats att äta idag. Massvis, utan medicin. Yey!!! :D

1 kommentar:

Anonym sa...

Du skall se att allt är på rätt väg du vet var jag finns 1000 kramar