fredag 6 maj 2011

Min elev.


Jag har en elev. Eller jag har många elever men just den här som jag ska berätta om går i 8an.
Igår visste jag att det skulle bli stressigt att hinna laga mat och hinna iväg på Snorpans träning. Jag tog därför med mig köttfärs och allt annat som behövs till köttfärssås till jobbet. När jag håller på att steka löken kommer det in 2 elever. De går in i köket till mig och snackar lite. Då säger min elev att han älskar att laga mat men han får inte göra det hemma. Jag tittade på honom och sen gav jag honom stekspaden och sa åt honom att ta över. Han gjorde det med glädje. Han stekte och han kryddade och viktigast av allt enligt mig, han log. Stort kan jag tillägga.
Han var så söt när han stog där och gjorde min köttfärssås. Jag var tvungen att be om lov att få ta kort på honom när han stog där på sin rast och lagade min middag. :)
På det kortet som jag tyvärr inte kan/får lägga upp här har han ett leende från öra till öra. Nu funderar jag på om han ska få göra mina pannbiffar nästa vecka. ;)

Inga kommentarer: