fredag 6 maj 2011

Hittade dessa frågor som jag var tvungen att svara på. :)

Jag satt och läste en blogg. (Kommer fortfarande inte ihåg hur man länkar :) )
Hon skrev iaf att man skulle ta vara på livet och att man ska tänka över dessa frågor...


* Jag blir riktigt glad när.... mina barn är lyckliga. Att få höra dem skratta så där hjärtligt
som bara barn kan. :)

* Idag när jag vaknade tänkte jag.... att det bara var idag kvar att jobba, sen får man vara ledig tills på måndag.

* Jag blir riktigt ledsen när.... varannan helg kommer och barnen ska till pappa. Jag får panik...

* Jag blir riktigt arg när.... Det inte går som jag vill. Jag blir väldigt lättirriterad men det kan också gå över ganska fort.

* Det som betyder allra mest för mig är.... Mina barn såklart.:)

* Jag är väldigt bra på.... Det är ganska hemskt men jag kommer inte på nåt som jag är väldigt bra på. Ganska bra på kan jag kanske komma på men väldigt bra på. tyvärr, kommer inte på nåt. Jag sparade ändå den här frågan till sist...

* Jag vill bli bättre på.... Att lyssna både på andra och på min kropp. Att inte vara så aggressiv som jag kan vara.

* Jag känner mig stolt när.... Mina barn gör något bra. När mina barn säger att de älskar mig. När Snorpan lyckas med att spela grymt på sin fotboll och när Drutten gör sina kanonmatcher i både hockey och fotboll. Mina barn är min stolthet..

* En dag ska jag.... Lyckas att göra något för mig själv. Exempelvis plugga vidare till vad det nu blir. Polis är ju fortfarande drömyrket...

* Min dröm är att.... Få det bättre ekonomiskt. Kunna flytta till en större lägenhet och kanske komma ifrån den lilla hålan vi bor i. Att barnen har ett friskt liv med mycket idrott. :)

* Livet är.... En riktig berg och dalbana. Ena dagen är allt på topp för att nästa dag vara nere på botten.

* Jobbet/skolan är.... Nåt jag måste gå till för att få pengar för att klara oss. Det är himla tur att jag också råkar älska mitt jobb. För det mesta iaf ;)

* Min familj.... Är väldigt trasig. Jag hoppas att det nån gång inom snar framtid blir bra. :)

* En bra vän är.... Något jag tyvärr har alldeles för få utav. X sambon är helt klart min bästa vän.

* Något som jag beundrar är.... de som öppnar sitt hem för ungdomar som har eller har haft det svårt i livet. De som ställer upp med hela sin familj för att stödja dessa ungdomar i sin kamp mot droger och annan kriminalitet


När jag nu kollat igenom mina svar så ser jag att de flesta svaren handlar om mina barn och ja det stämmer ju. Mina barn är mitt liv. Vad skulle jag göra utan dem?
Samtidigt som jag känner att barnen är för mycket med mig. Jag har kontrollbehov när det gäller dem. Kan ju bero på att det alltid har varit vi tre mot världen. ;)

Jag kan lova att det är svårt att släppa på 2 av Snorpans träningar i veckan. Då har x sambon fått ta över då det krockar med Druttens träningar. Vi har pratat om det och kommit överens om att han nu ska ta henne till hennes träningar. Jag kan lova att det känns jättetufft.
Jag vill vara där både för hennes och för min skull.
För hennes skull att jag är där och tittar på henne och inte bara är med storebror hela tiden. För min skull för att jag faktiskt tycker om att titta på henne och för att få prata lite med föräldrarna där..
Eller ja typ 2 av föräldrarna är roliga att prata med. :)

nu ska jag ta nåt gott att äta till min påskmust.


Fick precis ett sms. Snorpan var inte kallad till helgens match men då det fattas folk så har hon nu blivit kallad. Samling klockan 10 :) Yes!!!

Inga kommentarer: