onsdag 20 april 2011

Ibland blir jag arg.


Som när folk ska berätta för mig vad jag bör och inte bör göra vad gäller mina barn. Tydligen så BÖR jag lämna ifrån mig mina barn mer än vad jag gör. Jag BÖR lämna ifrån mig dem för att hitta på något kul för mig själv.
Jag lämnar ifrån mig mina barn när jag känner att jag behöver en paus från dem. Jag skaffade inte barn för att lämna ifrån mig dem. Jag valde att skaffa barn, de var planerade båda två. Jag visste då att det är minst 18 års jobb med det. Även längre. Man slutar aldrig att oroa sig hur gamla barnen än har blivit har jag förstått. Jag tycker att det är kul att följa med på deras träningar och matcher. Det är avkoppling för mig.
Varför kan folk inte förstå det?
Jag blir arg när folk lägger sig i sånt som de inte förstår. Var tyst! Jag får hjälp om jag ber om det. Barnen har en pappa som de får gå till när de vill. Jag har en mamma och pappa som hjälper till massvis. Jag har även en storebror och hans familj som kan hjälpa till om jag ber om det.
Det är inte allt för ofta jag ber om hjälp för jag vill och kan ta hand om mina barn själv. Så det så!

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller fullständigt med dig vi finns så det är bara att säga till jag vet att du gör det när du vill gå ut eller när du är trött du tycker om att prata med dom andra föräldrarna älskar dig trollet för att du är den du är