lördag 5 september 2009

Landet idag

Ringde till min mamma från hockeyträningen idag. Jag frågade vad de gjorde. Jo de höll på att klippa ner äppelträden. Men det är mitt jobb. Jag tyckte nämligen att det var jättekul förra året.
Mamma sa att jag skulle komma ut efter träningen då. Visst sa jag jag ska bara hem och byta om först.
När jag väl kommer ut på landet så ser det först helt öde ut. Men pappa satt i soffan och löste korsord och mamma sov middag ute på den nybyggda altanen.

Pappa såg väldigt förvånad ut över att jag kom.
Mamma hade nämligen inte sagt att jag skulle komma ut. Och självklart var äppelträden nersågade redan...

Mamma tröstade mig lite med att jag hade inte tyckt om att vara i trädet ändå. Det var så mycket spindlar i det i år...
Så med facit i hand. Tack snälla mamma för att du sket i att jag skulle komma och såga ner träden åt er. Ni som har ont överallt...

Inga kommentarer: