måndag 16 augusti 2010

Midnattsloppet

Ungarna innan loppet.


















Douglas innan loppet.











Stephanie innan.














Douglas direkt efter loppet.














Steph direkt efter loppet.







Hihi, de fick lite annorlunda hudfärg om man jämför innan och efter bilderna. :D


Mina barn sprang de 2,1 km som lilla midnattsloppet är.
De var suveränt duktiga, jag var så stolt över dem. Eller ja, jag ÄR så stolt över dem.

Sonen förbättrade sin tid från förra året. Visserligen bara 1 sekund men det var ändå bättre. :) Han kom in på 10,21.

Dottern sprang för första gången. Och trots att hon fick stanna 4 gånger för att knyta och att hon inte orkade springa hela tiden :) Så fick hon en tid på 12,43. Vilket jag blev imponerad av. Tänk då vilken bra tid hon hade haft om hon hade haft en mamma som hade knutit skorna bättre på henne och som hade varit ute och joggat nån gång med henne. :)
På söndagen när jag vaknade slog jag upp datorn för att läsa aftonbladet och möts av att det står att en man har avlidit under loppet. Senare uppdaterades det till 2 stycken som hade avlidit och att många hade fått uppsöka sjukhus pga olika åkommor.

Jag tänkte ju självklart att det var hemskt och jag hoppades att det inte var någon jag kände. Det var det inte. Vilket jag tycker är skönt. Men jag lider med de anhöriga till de två män som har avlidit.
När jag senare under söndagen skulle hämta min dotter hos hennes kompis, gick jag och tänkte på vad som hade hänt och att mina troll hade varit så duktiga.
Det var då det slog mig. Vad sjutton hade jag utsatt mina barn för kvällen innan????

Jag som faktiskt vet hur viktigt det är med att dricka vatten och ladda för sån träning i övrigt. Jag slarvade med mina egna barn...
Då jag fyllde år den dagen fick de ju lite tårta och kakor mm under dagen. Till middag grillade vi, men då fick trollen iaf pasta och köttfärssås - bättre än kött och potatis...

De drack nog på tok för lite vatten under dagen.
Men de klarade det ändå, trots att de hade en väldigt slarvig mamma.
Det kom in barn/ungdomar som kräktes och mådde riktigt dåligt efter loppet.

Men som sagt mina troll klarade sig trots min slarvighet. Nästa år ska jag tänka mer på väder och vind och hur trollen ska ladda.... Och hur jag ska ladda. Jag råkade nog ta i hand på att jag ska springa detta lopp nästa år. HJÄLP!!!! Dags att börja träna redan nu tror jag.

Nä nu har jag svamlat klart.;)

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Ja det är så lätt att slarva med det där, men det måste bero på andra saker också tror jag. Hoppas det går bra för dig nästa år då:)

Sus sa...

Din dotter hade sprungit ifrån mig. Lätt.