torsdag 12 november 2009

Vaccinet

Jo, min skolsyster lurade mig att ta vaccinet. Jag hade inte tänkt att ta det, (det visste inte hon) men när Snorpan började att konstra och inte ville ta, då sa syster: Men då tar vi storebror och mamma först då. Då kunde ju inte jag säga att nä jag vill inte ta den. Jag kan ju inte tvinga barnen att ta den och skita i den själv.

Med andra ord jag tog sprutan.

Nå, fick jag några biverkningar?
Jajamensan, klart jag fick jag är ju Åsa...

Jag var lite kaxig de första timmarna. Ha, jag har inte ens ont i armen sa jag...
Efter ca 6 timmar när jag gick och la mig, då kom frossan.
Jag frös som en, ja jag vet inte vad... Jag har ALDRIG i mitt liv frusit så mycket förrut. Jag kunde inte kontrollera min kropp så mycket skakade jag. Efter en stund blev jag törstig och gick upp på darrande ben för att dricka. Jag gick in i köket, tog ett glas fyllde det och förde det mot munnen. När glaset kom till munnen var det nästan tomt, så mycket skakade jag... Tur att jag tog ett plastglas annars hade jag inte haft några tänder kvar... Sen klädde jag på mig. Jag låg och sov i mjukisbyxor och collegetröja, täcke och fleecefilt.

Fick jag "bara" frossa?
Nej självklart inte jag är ju Åsa...
Jag fick hög feber, ont i armen, trötthet, migrän, sjukdomskänsla, ont i kroppen och allmänt grinig...

Ja, så går det när skolsköterskan lurar en. Tur att vuxna bara behöver en dos, jag hade ALDRIG tagit en dos till. :)

2 kommentarer:

Anzo sa...

Jsg sa ju det...As ont i armen är ju bara förnamnet.....
Smart skolsyrra ni har i plugget

lav jo

Åsa F sa...

Hm, om du fick sprutan i skolan så har du ju träffat min smarta skolsyster. Hon var ju i din skola också och gav en massa barn ont i armen och feber... ;)