söndag 15 november 2009

Hockey/fotboll vs pengar

Igår var jag på match med min D. Ds lag vann med 14-1 över Nacka. Duktigt tycker jag.

Jag vill så gärna kunna skicka iväg D på SHI som är en kanonbra hockeyskola. Det är den jag jobbar lite för. Jag kollade upp priset för en 2 dagarscamp nu under jullovet. 3000 spänn går det på. En 5 dagarscamp i sommar går på 5000 spänn.
Helt plötsligt vill jag inte skicka iväg D på den.
Jag önskar såååå himla mycket att jag kunde det, men jag har inte råd.

Nåt som känns lite jobbigt är att jag har valt 2 st rikemansklubbar för D i hans sporter. Alla är jättetrevliga men det märks ändå att de har mer pengar. Klart att grabbarna ska göra det eller det liksom. En annan får tänka efter vad man har råd med.

Nu är ju inte jag urfattig heller. Vi är ju 2 som jobbar heltid, men det är ändå inte i deras klass liksom.


Men D trivs i dessa klubba och jag med. Men nästa gång det krävs extra pengar då ska jag vara ärlig och säga att jag inte har råd. Undrar hur det tas??? Får D inte följa med eller får jag betala lite då och lite då??
Hm, det ska bli kul att se.

Det är likadant i skolan. Det ska betalas här och där.
Jag tycker synd om de som faktiskt har det värre än vad vi har.

Nej usch vad gnälligt det här blev, men det får ni ta.

Jag har valt Ds klubbar för att de är bra klubbar. Jag har också tänkt på Ds framtid när jag har satt honom i 2 olika idrotter. Som jag ser det så har han större chans att klara sig ifrån buslivet när han blir större. Här där jag bor är det alldeles för många killar och tjejer som hamnar snett. Kan jag göra nåt för att hålla honom borta från det så gör jag det. Kosta vad det kosta vill.

Så det så.

Inga kommentarer: