torsdag 23 april 2009

Torsdag på Irland

Vaknade kl 9 i morse. Klädde på mig direkt för att kunna följa med Nadya till skolan. Sen gick jag hem för att äta frukost och ta en välbehövlig dusch. Jag har varit med om många dåliga duschar under min hockeykarriär, men Zandras dusch var nog den sämsta dusch jag nånsin varit med om. Det kändes inte som om jag blev blöt. Det var sånt dåligt tryck i den. Men tillslut fick jag nyrakade ben och rent hår.

Efter duschen tog vi Zandras dagbarn med oss och åkte och handlade lite mat. När vi kom hem blev jag på städhumör och tog mig an Zandras kök. Jag städade ur hennes kylskåp, så att vi skulle få plats med det vi hade handlat, och fixade på bänkarna. När vi hade ätit lunch bärjade jag städa i Naddis rum. Bäddade rent mm. När klockan blev 15 gick jag till skolan och hämtade henne. Hon blev jätteglad när jag berättade att jag hade städat i hennes säng. Jag sa till henne att nu fick hon hjälpa till med resten. Jag och Nadya tog och gjorde en storstädning i hennes rum. Vi städade lådor och golv. Vi hade ganska kul tillsammans.

Om det slutar regna så ska vi ta oss en välbehövlig promenad ikväll igen. Vi tog en promenad efter puben igår. Det var jätteskönt att få rära på sig ordentligt. Vi såg massvis av fladdermöss i skogen, som flög precis över våra huvuden.

Får se vad som händer i kväll. Imorgon ska vi åka till stan och shoppa. Det ska bli kul. Det tar tydligen ca 40 minuter att åka bil dit.

Skriver mer när jag har mer att skriva om.

Puss och kram.

Inga kommentarer: