söndag 26 april 2009

Fredag och lördag på Irland.



Jag vill ha sol och värme nu. Hade det bara varit sol och varmt här, skulle jag kunna vara kvar ett tag till, nu börjar jag vilja åka hem. Jag saknar Ulph och barnen. Har bara pratat en snabbis med barnen under de här dagarna, saknar dem. Ulph har jag pratat med ett par gånger, men barnen är alldeles för upptagna för att prata med mig.

I fredags skulle jag och Zandra ut och shoppa i Kilkenny, men hennes dagbarn satte stopp för det. Mamman lämnade ett sjukt barn på morgonen, så Zandra kunde inte lämna henne på förskolan, vi blev fast med henne till tre på dagen. Vi hann med lite senare ändå. Men det hade varit skönt att få gjort det man skulle få gjort. Efter shoppingrundan gick vi ner till puben och tog en massa onödiga men roliga kort på oss själva. Haha det var kul.

I lördags åkte vi in till Dublin det tar ca 1h 40min att åka dit. Där gick vi in på Guinessfabriken. Det var lite coolt faktiskt. Där fick man oxå testa ölen. -Den var inte god... Efter fabriken gick vi runt i Dublins affärer ett tag. Hittade ett H&M där, det var dyrare här på Irland än hemma. En tröja som jag sett kosta 198kr hemma kostade här ca 300 kr. DYRT!!!

Efter Dublin åkte vi hem igen, för att snabbt göra oss iordning för en utekväll i Kilkenny ca 30 min härifrån. Vi gick i på en pub som vi hade JÄTTEkul på. Det var ett liveband där som spelade gamla rocklåtar. Så himla bra. Först satt vi långt in i lokalen men sen fick vi för oss att byta pub, men vi fastnade i baren istället. Där stog vi och diggade musiken och dansade. Bartendern kom och bjöd oss på nån jättegod shot vet dock inte vad det var. Sen tog han kort på oss, som kommer hamna i taket på puben. Hela taket var fullt av kort. Även tidningen var där och de tog oxå kort på oss -kul.

Vi började att prata med några killar och tjejer, medan vi pratade med dem, kom sångaren fram till mig med en lapp. Det var hans e-mail adress, han hoppades att jag skulle höra av mig till honom för han hade blivit kär i mig vid första ögonkastet. Yeah right. Hahahahahahahaha!!!!!!!!!!

De hade börjat med nya regler i Kilkenny så alla barer stängde kl 2 och taxin skulle hämta oss kvart över tre. Men det gänget vi hade pratat med bodde precis brevid puben så de tog med oss hem. Skit mysigt var det. De tog fram gitarrer och de sjöng och vi pratade. Vi hade inte alls lust att gå hem sen. Vi ville vara kvar. E-mail adresser utbyttes men det är nog som vanligt ingen hör av sig. Jag vet att jag inte kommer att göra det iaf.

Kram

Inga kommentarer: