måndag 6 april 2009

Dr Maja

Idag var jag hos Dr Maja på Skärholmens vårdcentral. Kan ni tänka er jag var nog där i 45 minuter.
Hon frågade och frågade, massa frågor blev det. Ibland 2 gånger.
Sen testade hon lite saker på mig som ex reflexerna, mitt synfält och lyssnade på hjärta och lungor. Hon skrev ut Naproxen till mig som är bra mot spänningshuvudvärk. Det bästa var att hon skrev en remiss till datortomografi. Jag bad henne skriva att de skulle röntga ända ner till skuldrorna för att vara på den säkra sidan. Det är ju där både kiropraktorn och naprapaten sagt att felet ligger... Hon skulle vara så snäll och skriva det. Hoppas att hon gjorde det.
Efter läkarbesöket fick jag gå ner till labbet och lämna blodprov. Får se om de visar nåt knepigt. Fast det tror jag inte.

Som jag sa till en kompis idag. Det är nästan så att jag hoppas att de hittar nåt konstigt i huvudet på mig, som de kan ta bort. Och vips så är huvudvärken borta. Gud vad det skulle vara skönt.

Nu ska jag ta och hoppa i säng.
God natt på er.

Inga kommentarer: