söndag 20 mars 2011

Vinterkräksjuka/matförgiftning???

Det blev tillslut 3 st killar i laget som blev spysjuka. Bla den andre målvakten. Mitt i matchen lämnar han mål för att han mår så illa. Nu klarade han sig från att kräkas precis då iaf. Tack och lov!!

Summan med sjuka killar blev stor.

I vårt lag var det 3 st. Bla båda målvakterna. Tur att vi ringde in en lillebror när Sonen var sjuk..
I DIF var de 5 st
I Vallentuna var de minst 3 st. De kom till final men den matchen blev inställd då Vallentuna inte hade några målvakter...
Direkt efter prisutdelningen kräktes iaf en kille från Värmdö.
Sen hade tydligen Leksand och nåt av de finska lagen nån eller några sjuka killar.


Vi undrar ju nu om det är matförgiftning från middagen igår. Eller om det är vinterkräksjukan???

Det finns iaf 1 lag som inte mådde dåligt. Jag pratade med en av killarna i AIK. de frågade vilken som var min son. Jag svarade att han låg hemma och spydde. Åh åt han lasagnen igår?? Ja precis som alla andra svarade jag. AIK hade hoppat över middagen och åkt hem. AIK hade ingen som spydde. De hade omklädningsrummet precis brevid oss så är det vinterkräksjukan borde ju även de ha blivit smittade.

Men om det är matförgiftning så borde grabbarna inte insjukna upp till ett dygn efteråt.

Det spelar ju ingen roll vad det är. Grabbarna spyr i vilket fall.

Men Cupen var riktigt bra. Den var kul trots att grabbarna gav upp en stund igår. Men de reste sig och kom tillbaka som ett lag.

Mina grabbar de är bäst. :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hi !

In Finnish team Ässät 18 players out of 22 get sick during tournament or at way back home. Total amount was 33 out of 40 who got it finally.

Anyhow tournament was great, quite close the best arrangements we have ever had.

I hope when can participate also in the future.

rds, Porin Ässät, Team2000