onsdag 23 mars 2011

Lite dåligt, lite bra, lite toppen :)

Fick ett bryt på jobbet idag. Jag blev så provocerad av en elev idag, en elev som jag annars tycker så väldigt mycket om. Jag blev så arg så jag nästan ville slå honom. Tänk vad jobbigt om jag hade gjort det...

Istället smällde jag igen dörren och lämnade alla elever ensamma en liten stund. Jag stog precis utanför och bara andades lite och lugnade ner mig.
När jag kommer in igen så är det massa andra elever som iofs hade gjort en hel del bus innan som kom fram och bad om ursäkt för deras beteende.. Så inget ont som inte har nåt gott med sig.


Ja ja. Sonen är frisk nu och vi gick tillbaka till skolan idag. Det var med blandade känslor. Båda ville vi vara kvar hemma och bara ligga i soffan och gosa och titta på film. Vi har haft det så himla mysigt när han har varit sjuk.

Sonen hamnade i slagsmål idag. Så bara så att ni vet: Om någon kastar ett sudd i huvudet på er så är det helt ok att starta ett slagsmål. Tänkte att det kan vara bra att veta.. Jävla unge. Varför kunde han inte bara ifrågasätta varför den andra gjorde så. , han tar till nävarna. BLÄ!!!

Sen fick jag reda på idag att jag måste ta och skriva ett CV.
Jag som aldrig har sökt ett jobb i hela mitt liv.
Jag kanske ska få jobba som timmis inom vården. JIPPIE!!!! Jag som har längtat tillbaka dit. :)
Det blir ju då kvällar och helger för jag lämnar ju inte mitt jobb för några timmar...


Jag blev så himla glad när hon ringde för att be mig skicka in CVt.
Nu måste jag bara skriva det.
Att skriva vad jag har jobbat med är ju lätt. Men det är den där biten om en själv som är svårt.
Men det ska nog gå. Jag ska fuska och be om hjälp på jobbet med det...

I helgen ska jag först få träffa Vera på fredag och sen min Ann-Sofi på lördag.
Vi ska för en gångs skull träffas med barnen.
Vi ska på skridskodisco. :)
Jag och Ann-Sofi lärde känna varandra när vi var 7 år tappade bort varandra när vi var runt 20 och har hittat tillbaka till varandra igen. Men när vi träffas så blir det bara krogen eller bio. Ensamma... Så jag känner inte hennes barn och det kan jag tycka är tråkigt då vi hade såna stora planer när vi var yngre.

Nu är det dags för grey´s anatomy, som jag har längtat. :D

Kram på er.

3 kommentarer:

Ting sa...

Blä för barn och slagsmål.
Bra med nytt extrajobb!

Anzo sa...

Undar var din son har fått sitt humör ifrån, kan det vara så att det kommer från dig.....
Kram på dig

Åsa F sa...

Anzo, nu förstår jag dig inte riktigt ;)
Puss på dig vi ses imorgon. :)