söndag 6 mars 2011

Nu e det slut...

Bilden är inte från dagens match. Det är jag nere i hörnet med pucken :)

Idag spelade jag min sista hockeymatch. Ever!!!
Jag ska sluta att spela hockey. Nu är det dags, jag har tagit beslutet att det är dags att lägga av nu.

Jag har räknat ut att det går strax över 10 000 kr om året på vår (sonens och min) ishockey. Plus all tid som går åt till det...

Nu är det alltså dags att lägga av med hockeyn efter 20 år.

Det var med sorg i hjärtat som jag åkte till Gränby ishall idag och spelade den sista matchen.

Men nu är det gjort och jag är nöjd med mitt beslut.

Så tack snälla mamma och pappa för all tid ni har lagt på mig och min hockey. Ni har alltid varit där och ställt upp för mig. Ni har varit materialare och lagledare större delen av min "karriär" och ni har alltid ställt upp med barnvakt för att jag skulle kunna spela. Ni är bäst.
Tack så mycket för att ni finns.

De sista 2 åren har nog varit de bästa inom hockeyn. Jag bytte lag inför förra säsongen och det blev ett lag där vi låg i div 1 och ändå inte tränade...
I och med att vi inte tränade så ledsnade jag aldrig på hockeyn. Innan var man less redan vid jul. Nu känns det som om säsongen lägger av mitt i alltihop.

Nu är min 20 åriga hockeykarriär slut och det är med tårar som jag skriver detta. Det är ett beslut som känns lika tungt som det känns rätt.

Kram på er

2 kommentarer:

Sus sa...

=( Men jag förstår ditt beslut!
Kram!

Åsa F sa...

Tack Sus!
Kram tillbaks. :)