måndag 3 maj 2010

Veckan som gått

Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig liksom.
Jag blev sjuk när jag kom dit. Det var ju inte vad jag hade tänkt mig. Men det är ju som det brukar vara. När jag väl börjar att slappna av så blir jag sjuk.

Tror att det är för att jag har så himla mycket annars och när jag sen klarar av att slappna av så blir jag sjuk..

Men jag hade det otroligt skönt ändå. Det blev inte lika många sköna långpromenader som jag hade tänkt mig men det blev en och en annan promenad iaf. Och att springa runt i affärer i Kalmar kan man ju också räkna som långa promenader...

Det var iaf en jättemysig resa.

När vi kom hem var det fullt upp. Redan på torsdagen blev det fotbollsträning med sonen. Fredag gick vi ner till brasan. Vi gick hem och la oss ganska tidigt för på Lördagen var det dags för fotbollscup. Samling till första matchen var klockan 07.50. Sen blev det tillslut final och den ledde grabbarna med 3-0 och tappade sen ledningen till 3-2 som sen blev slutresultatet. Grabbarna vann alltså ytterligare en turnering. Den här gången med skadade spelare. Bla sonen. Hans knä gjorde så ont så att han grät redan till andra matchen. Men en alvedon i kroppen gjorde susen. Plus att han inte fick göra några utsparkar, han fick bara kasta ut bollen.

Efter turneringen åkte vi hem och medans sonen duschade åkte jag och kusinen till Skärholmen för att gå i ännu mera affärer. Tror att hon aldrig tröttnar på det ;)
När vi kom hem 1 timme senare så åkte vi till landet för att lämna ungarna till mormor och morfar. För nu var det dags att åka in till Söder för en pubrunda.

Kan man kalla det för en pubrunda när man bra går på 2 st pubar????
Vi började på Kelly´s för att sen gå till Big Ben. Där lånade vi dartpilar och stog och kastade pil resten av natten. Det var skitkul...

De stängde vid 3 då tog vi en Mc Donald´s och sen tunnelbanan hem. På perrongen var det slagsmål så vi gick upp igen för att hämta polisen som stog precis utanför ingången till tunnelbanan. Vi var hemma vid 4 tiden. Då var det bara att hoppa i säng för på Söndagen skulle kusinen åka hem till Irland tyvärr. Och jag och sonen skulle till Globen för att se på LG Hockey games.

Vi såg först Tjeckien- Ryssland sen blev det Mc Donald´s med 30 st Big Mac och co Hela sonens hockeylag var nämligen där också, det var avslutningen i år...
Efter maten gick vi in igen för att titta på Sverige-Finland. Då var det lite mer tryck i Globen. Det var kul...

När vi kom hem var vi så trötta så vi höll på att somna på stående fot.
Idag är vi hemma för sonen vart förkyld och hade tendens till feber. Nu förstår jag att det nog var trötthet för idag är han ganska pigg. Blir nog skola imorgon.

Nu ska jag springa ner till tvättstugan igen

Ha det bäst...

Inga kommentarer: