söndag 12 juli 2009

Är i Deje.

Jag är i Deje hos U:s föräldrar och bror. U behövdes för att hjälpa till med föräldrarnas hus. De skulle byta panel. Vad Har hänt medan jag var här?

Min kompis M som precis gått in i v 30 av hennes graviditet, ligger på sjukhus och kommer få ligga där ett par veckor till tydligen. Hennes vatten har gått eller ja det sipprar ut. Vilket betyder att hon inte får vara hemma. Hon har fått lite kortisonsprutor för att hjälpa bebisens lungor på traven. Jag hoppas verkligen att det går bra med både M och bebisen...

Min pappa ringde till mig igår morse och bad mig köpa en Harry boy till honom för 50 kr. Han ville ha en från Deje. Visst sa jag och köpte en. Och medan jag stog där så passade jag på att köpa en till mig oxå. Pappa fick 5 rätt och ingen utdelning. Jag fick 7 rätt och vann minst 1600 kr. Jippie!!!
Har dock dåligt samvete för min pappa att jag vann och inte han.

Det som var helt perfekt var att jag precis innan pappa ringde och sa att jag vunnit bestämde mig för att åka till Skara Sommarland efter Öland och möta upp brorsan med familj. Det skulle gå på 1695 för mig och barnen med tält 2 nätter och 2 dagars inträde på Sommarland. Alltså ungefär +/- 0. Skönt!!!

Här i Deje är det lugnt, regnet det bara öser ner och jag blir så blöt om både skor och strumpor....
I går tog jag barnen och svärmor till Bergvik Karlstad för att gå i affärer. Oj! Jag blev fattig, 1 par nya gympadojor till mig. 1 par skor. Och Strumpor och Kalsonger från Färjestadsshopen till D. T-shirt och taights och paraply till S. Japp det blev en dyr utflykt men det gör inget...

Idag ska vi åka hem. Jobbar på SHI imorgon. Det ska bli kul jag längtar... Jag tycker att det är så kul med alla små och stora pojkar och flickor där.

Det som är jobbigt med att åka långt är att jag aldrig kan byta av med körningen eftersom U inte har körkort. Kändes som om jag höll på att somna på vägen hit, men då tog vi en bensträckar paus så kändes det genast bättre sen. Det värsta är hemvägen för U brukar somna nästan innan vi har kommit till Karlstad. Skillnaden den här gången är att han inte har festat. Det brukar han ju annars passa på att göra när han är här. Det är ju inte så ofta han träffar sina gamla kamrater.

Snart är det dags att åka hem till svärmor för lunch hoppas jag. Jag börjar bli hungrig.

Imorgon ska jag skaffa mig en datorladdare för bilen. Då kan jag ha med mig den på semestern, då blir nog min brorsdotter glad. Är man 17 år så är det svårt att vara utan dator i 2 veckor annars...

Eftersom jag fortfarande inte har fått tillbaka min mobil (den kommer imorgon) och att jag glömde kameran hemma,så har jag tyvärr inga bilder att visa från Deje.

Nä puss på er nu. Ha det så bra allihop.

Inga kommentarer: