lördag 20 februari 2010

En elev.

Vi har en elev, ja vi har massa elever, men just den här eleven, som är ganska ny på skolan.
Alla har redan bestämt sig för vilken typ han är. Han ser inte allt för rolig ut, han är en sån elev som man inte vill träffa ute i en mörk gränd. Men det är hans utseende och hans sätt när han är med andra.

Jag har haft äran att få sitta ensam med honom i 2 timmar uppdelat på 2 dagar.

Vilken kille!!! Han är helt underbar. Väldigt frågvis, undrar om allt mellan himmel och jord.
Väldigt trevlig, han satt tom still och spelade spel med mig.


När dessa 2 dagar hade gått så var jag i lärarrummet och hörde hur vissa satt och pratade om honom om att han var en riktig typ mm mm. Jag brukar inte bry mig så mycket när lärarna sitter och pratar "skit" om eleverna. Det är väl deras sätt att ventilera sig liksom.
Men den här gången kunde jag inte hålla mig. Jag frågade om de hade pratat med honom nån gång och de hade de ju inte... Jag berättade då om våra 2 timmar ihop och hur himla underbar den killen är. De blev väldigt förvånade.

Sen självklart nästa rast så fick jag kasta ut honom från mitt ställe för att han var för bråkig... Men jag satte mig ner och pratade lite med honom och berättade att det är tråkigt att han beter sig så, när jag precis har stått i lärarrummet och berättat för alla inkl rektorn hur underbar han är.

Han såg väldigt förvånad ut. Jag tror inte att han har fått höra det nån gång tidigare. Är inte det helt sjukt??? Vi måste se det fina i våra bustroll innan det är alldeles för sent och berätta för dem att vi ser dem...

Ja ja. Just nu sitter jag och väntar på besked om sonen ska få spela match eller inte. Det är en utomhusmatch, och snön bara vräker ner...

Jag hoppas att det blir match, för vad ska jag göra en hel dag annars???????????

Inga kommentarer: