söndag 10 juli 2011

Vart 17 tog solen vägen????

Jag vaknade tidigt som vanligt idag. Runt 7 tiden slog jag upp mina blå, runt 8 klev jag upp.
Det var strålande sol så jag började att packa ordning strandväskan och lite picknick. Jag och ungarna tänkte ta med oss exet till Flottsbro för att sola och bada idag.

Nu halv 10 så är det bara moln på himlen. Det blir inget strandväder idag. :(

Jag som var så taggad för stranden. Skit också...
Jaja vi får väl hitta på något annat kull istället. Men vad???

Ungarna sover fortfarande dock. Undrar vad som har hänt? De brukar alltid vakna tidigt. Är det sommarlov tro. ;)

Imorgon ska jag och sonen tillbringa hela dagen i ishallen. Han på is och jag i köket för att laga mat åt alla hockeypojkar och deras ledare. Eller imorgon? Ja hela veckan faktiskt.

Blev dock lite kaos med barnvakt och dottern. Hon skulle ha varit ett par dagar med morbror men han och hans familj åkte till Norrland istället. Det gjorde de rätt i tycker jag. De behöver komma ifrån storstadsstressen lite och bara få koppla av.

Dottern blir med lite pusslande med lite olika vänner och mormor väl omhändertagen ändå. :)
Det är tur att man har vänner ibland.

Funderar på om det är dags att väcka barnen nu. De ska ju lägga sig tidigt ikväll eftersom vi måste upp tidigt imorgon. Iaf jag och sonen. Dottern kan ju kliva upp när hon vill. Hon har ju egna nycklar och min vän som hon ska vara hos bor i huset brevid...

Ha en bra dag. :)

Inga kommentarer: