torsdag 27 januari 2011

Sonens födelsedag

Igår var det min sons födelsedag. :)
Han fyllde 11 år, min stora kille.

Han fick inte en sån jättebra start på födelsedagen.
Då jag inte hade har pengar så hade jag inte haft varken tid eller råd att köpa hans födelsedagspresent. Men det ordnade jag med att han fick ett pussel som jag hade köpt tidigare.
Plus att han fick en teckning som jag hade gjort. Jag som aldrig ritar, fick nog en 1a i betyg tror jag. Nu ritade jag iaf av det som jag hade tänkt att han skulle få i födelsedagspresent.

Jag ritade en målvaktsklubba :)

Han blev jätteglad då han förstod att han skulle få en ny.

Eftersom han hade match på kvällen hade jag berättat för honom att vi ska fira honom på lördag. Det tyckte han inte alls om han ville fira på kvällen. Jag berättade åter igen att han hade match och vi skulle tidigast vara hemma halv 8 på kvällen och då han varit uppe så sent ett par kvällar nu så var det nästan dags att hoppa i säng när vi kom hem.

Han gick och var grinig hela dagen. Inte blev det bättre av att de förlorade med 4-3 mot Huddinge. Huddinge gjorde sista målet när det var 8 sekunder kvar. :(

Vi åkte hem och öppnade dörren och GRATTIS!!!!! där stog släkten och ropade och gratulerade.
Det var nästan så att jag fick hjälpa sonen med att plocka upp hakan från golvet. :) Han började nästan gråta av lycka. :)

Där har han gått hela dagen och varit sur på mig för att han trodde att han skulle få gå och lägga sig tidigt på sin 11 års dag.

Han fick utespelarhandskar och ett par byxor av mormor och morfar och utespelarbenskydd av morbror med familj. Han fick även 500 kronor nerskickat från Värmland av farmor och farfar.

I morse sa han till mig att han fick allt han önskade sig. Vilken bra födelsedag. :)

I eftermiddags tog min bror med sig honom till Hockey Monkey i Södertälje och köpte den där målvaktsklubban. En kompositklubba blev det. Han var sååå stolt över den.
Han åkte direkt därifrån till sin träning och den andra målvakten blev grön av avund. Han ville också ha en sådan klubba.

Sonen var alltså jättenöjd med sin 11 årsdag och hans mamma blir glad när sonen blir glad.

Inga kommentarer: