söndag 23 januari 2011

En liten lapp...

Jag tillbringade ca 3 ½ timme i en ishall igår, sonen hade träning efter att ha varit på Ip med mig och några till i ca 2 timmar...

I fiket jobbade en kvinna som hörde att jag jobbade i skola medan jag pratade med de andra föräldrarna.

Efter ett tag kom hon fram med en lapp åt mig.

En pedagog har det inte alltid så lätt.
Att lära barnen kunskap, etik och vett.

De nickar och ler, ser ut som de hör,
men tankarna svävar nånstans utanför.

Gång på gång blir man förvånad och stel.
För om och om igen gör de om samma fel.

Men fortsätt att kämpa, vet att det du gör,
får barnen att klara av livet utanför.

Det kändes bra. Det var liksom en påminnelse att det jag gör på mitt jobb det är nog ganska bra ändå.
Jag fick nog den här lappen i precis rätt tillfälle, då jag är väldigt less på jobbet just nu. Ja livet överhuvudtaget men får man då en lite skjuts på vägen känns allt så mycket bättre...

Inga kommentarer: