lördag 15 januari 2011

Min date

Daten med storebror började med ett samtal från honom. Han undrade om jag stog och gjorde mat till mina ungar eller inte. , jag har precis kommit hem, tänkte väl börja med det alldeles strax svarar jag.
Han säger då att vår date är i fara...
Min älskade brorson som var i Flottsbro och åkte skidor hade ringt. Han hade kraschat. Storebror hade redan hunnit ta en öl så jag sa att jag självklart kör honom till flottsbro för att hämta Linus.

När vi kommer dit så ser vi hur illa kraschen har tagit. Hjälmen hade gått itu och han var väldigt flummig. Det visade sig att han hade svimmat och att han varit ganska borta under en hel kvart.

Istället för att åka hem med honom blev det alltså Huddinge sjukhus. Hur tråkigt det än är på sjukhus så måste jag säga att de tog hand om honom rätt bra. Men att spänna fast honom på en hård bräda med nackkrage, det var ingen hit.

Fasters lilla älskling såg så himla liten ut.

Tack och lov så hade han både hjälm och ryggskena på sig. Det blev en hjärnskakning och en stel nacke men annars var han ok. Ja han har väl lite sårad stolthet också. ;)

Efter ca 2 timmar kom svägerskan och bytte av oss så vi kunde åka hem och duscha och göra oss iordning.

Vi åkte till Heron city och bowlade. Jag vann. :) Vi spelade ca 2½ serie och jag vann 1½. :) Jag var bäst, hihi. Brorsan får väl utmana mig i dart eller nåt istället så att han också får vinna lite. :)
nu ska jag vara ödmjuk.
Min hela serie som jag vann, vann jag med bara 2 poäng han vann den andra serien med betydligt större siffror och den tredje serien hann vi inte riktigt klart men jag ledde ganska mycket har jag för mig...

Efter bowlingen gick vi ut och åt wokat. Mums fillibabba vad det var gott. Men man fick så mycket mat så jag orkade nog knappt äta upp hälften..
Efter maten gick vi in på O´Learys och tog en sista öl.

Vi blev nästan utkastade därifrån då det var stängningsdags vid 00.00.

Jaha, då åker vi hem då. Det var rätt skapligt väder ute inatt och inte alltför kallt så vi valde att promenera hem. Det var såååå skönt, visst när vi närmade oss hem så började det bli ganska kallt om låren, annars var det helt ok. Det tog ca 30 minuter att komma hem men det kändes som om det bara tog 5 minuter. Tiden går fort när man har roligt.

Under kvällen har vi pratat om lite allt möjligt om barnen och hur vi mår båda två.

Det var jättekul att få vara med brorsan, bara vi liksom. :)

Tack så mycket:)

Kram på er allihop.

Inga kommentarer: