tisdag 9 mars 2010

Vår 12e förlovningsdag

Jag var hemma med sonen idag också då han inte ätit ordentligt sen magsjukan.
Jag passade då på att skura i köket, luckorna och spisen. Gäsp vad det är tråkigt, men välbehövligt var det...

Jag och sonen åkte och handlade. Vi passade på att köpa en blomma till Sambon eftersom det var vår förlovningsdag. Jag tycker att det är kul att köpa nåt till honom då jag vet att han alltid glömmer bort att det är vår dag.

Efter handlingen åkte jag och sonen till ishallen. Han fick inte träna för mig eftersom han inte hade ätit, men titta kunde vi göra.

När vi kom hem lagade jag middagen Fläskkotlett, gräddsås och potatis. Mums!

När jag ropade att middagen var klar så stog blommorna på bordet och sambon låtsades som ingenting :)

Det var först när han frågade om han inte kunde få sån god mat varje dag som jag svarade: bara på vår förlovningsdag. (Vilket är lögn då vi äter det jätteofta). Som han sa att det var det han tänkte och han tackade så snällt för blommorna. Hihi det är alltid lika kul att sätta honom på pottkanten.

Det är dock inte lika kul när han glömmer min födelsedag :(

Ja som ni märker så är vi inte så romantiska av oss. Jag önskar att vi var det, men det känns bara så fånigt.

Mina föräldrar är lite sådär vardagsromantiska.
Pappa kan köpa blommor till mamma bara därför att. Han tvättar hennes bil bara för att det behövdes och hon skulle slippa.
Mamma vet jag inte riktigt vad hon gör för pappa, utom alla de där småsakerna som man inte riktigt kan sätta ord på. De gör ganska mycket för varandra de där två. De är ganska mysiga att känna faktiskt. Jag är glad att de är mina föräldrar. De har haft sina motgångar under livets gång men övervunnit dem och har det nog ganska bra med varandra. Jag är lite avis på dem faktiskt...

Inga kommentarer: