måndag 8 mars 2010

Magsjuka BLÄ!!!!!!!!!!!

Är hemma från jobbet idag.
Hela familjen var magsjuk i helgen. BLÄ!!!
Vi får se hur vi mår idag så kanske vi kan gå till skola och jobb imorgon.

Sambon kräktes och satt på toa i lördags 1 gång sen har han mått ok, så han har åkt till jobbet redan idag. Jag och barnen kräktes igår så vi måste ju vänta ett tag till.

Man ska ju vara hemma i 48 timmar efter sista kräkningen innan man går tillbaka till skola/jobb. Tänk om alla föräldrar på skolan kunde förstå det. Hur många gånger har man inte hört barnen på fritids berätta att de kräktes under natten?
Eller de gånger man får höra att de fått alvedon på morgonen för att febern ska gå ner och barnen ska orka vara i skolan.
Jag kan säga att alvedonen går ut ur kroppen och barnen orkar inte en hel dag....

Nu måste jag sätta igång och städa lite här hemma. Tvätta lakan, plocka disk mm mm.

Igår klarade vi ju som sagt inte av nånting. Frågan är bara hur det blev så stökigt?

Måste också passa på att berömma min dotter. Hon kräktes bara en gång på morgonen sen var hon pigg. Jag tänkte att jag kommer inte få nån vila alls idag. Men hon var tyst, tittade på tv, spelade nintendo DSi och plockade undan i mitt sovrum. Hon passade på att prata med mig när hon såg att jag var vaken en stund sen var hon tyst igen. Det är riktigt duktigt för att vara hon. :)

Inga kommentarer: