lördag 26 februari 2011

Önskelista...

När jag fyller år eller när julen börjar närma sig. Då har jag aldrig några idéer på vad jag önskar mig. Men så här 2 månader efter jul och 6 månader innan jag fyller år har jag en liten liten önskelista. ;)

Inte alls i den ordningen som de kommer...

*Pengar - för att kunna betala av lite skulder som jag har och för att kunna leva drägligt under veckorna mellan lön och nästa lön...

* Påslakanset - så att jag har 2 likadana påslakan och örngott i sängen. Det känns mycket trevligare även om den andra sängen inte används så mycket längre...

* Köksbord - från Rusta 2000 kr. Vitt köksbord med vita stolar med grå tygsits på. Mmm det är så fint tycker jag... Och faktiskt ganska billigt om man har pengar...

* Möbler - till vardagsrummet då det typ bara är möblerat till hälften. Jag behöver tvbänk och bokhylla av nåt slag. Vet dock inte riktigt vad jag vill ha. Men det ska nog gå i vitt...

* Förvaringsmöbel av nåt slag - som jag kan lägga typ ljus, och en massa andra saker som jag nu har stoppat ner i min bäddsoffa...

* Målarfärg/tapeter - till köket för att få det fint där ihop med mitt vita köksbord från Rusta...
Behöver även måla/tapetsera om i ungarnas rum. Chockrosa och turkost är nåt man tröttnar på...

* Möbler - till ungarnas rum. Eller ja mest en säng då de båda bråkar om vem som ska sova vart...

Detta är alltså INGEN önskelista till min familj utan det är bara vad jag önskar mig just nu. En vacker dag kommer jag att ha råd att köpa allt det här själv. Dock inte just nu...

Men vad är väl en bal på slottet???
Huvudsaken är att jag och barnen har det bra. Men det är inte kul att när räkningarna är betalda så har jag ca 2000 kr kvar. :(
Det känns inte vuxet. Det är inte kul att behöva tänka efter noggrant inför varje inköp. Men en vacker dag så tror jag att allt det där löser sig. Eller ,tror, jag är säker på det.

Man ska tänka positivt. Jag tror att om man har positiva tankar så kommer man mycket längre i livet än om man tänker negativa tankar.
Fast det är ju mycket lättare att tänka negativt än positivt.
Så som utmaning till mig själv. Tänk mer positiva tankar. För min egen skull. Livet blir så mycket lättare då. Jag lovar och svär. :)

Inga kommentarer: