torsdag 1 juli 2010

Bilen är ren

Idag ringde min käre far till mig och sa att han skulle ner i garaget och tvätta bilen.
Skulle jag med??

Trött som f-n men visst skulle jag med och tvätta bilen. Den har ju stått ute ett tag och
måsjä--arna har skitit på taket...

Han passade även på att berätta för mig att jag har fått märken i min dörr på passagerarsidan.

Vad f-n den är ju nylackerad sen det där dumma staketet hoppade in i sidan på bilen. Nån dum jä--l har alltså smällt upp sin dörr i min fina dörr och sen lämnat min stackars bil skadad och alldeles ledsen. Eller ja bilen kanske inte blev så ledsen, men jag blir. Min stackars bil.


Ja ja, iallafall. Vi åkte ner i garaget med varsin bil och tvättade varsin bil...

Sen säger pappa att han skulle passa på att vaxa sin bil lite. Han skulle bara ta taket och motorhuven till att börja med.


Han började med att gnida in lite vax. Han lät det torka lite som man ska, och han började att gnugga....




Oj då det här kommer nog att ta tid sa han lite förvånat sådär..


Ge mig en trasa ska jag hjälpa dig käre far sa jag då. Snäll dotter som jag är. Jag fick en trasa och började gnugga lite jag med. Vax on vax off liksom, Jag har ju sett filmen. ;)




När taket och motorhuven var klara tyckte då min pappa att det gick ju jättefort när man var två. Har du tid att hjälpa mig med den ena sidan av bilen? Så kan jag ta den andra en annan dag sa min käre far. Visst svarar jag - Den snälle dottern...




Pappa kletade alltså på vax på passagerarsidan av bilen och jag börjar gnida.. Vax on vax off...




Medan jag sitter där i godan ro och tänker på hur snygg jag tyckte att karatekid killen var i filmen så säger pappa att han börjar lite på den andra sidan också när vi ändå håller på.




Ja tillslut hade pappa lurat mig till att hjälpa honom att vaxa hela hans bil. :)

Det gör inget det bjuder jag på. :)


Det påminner mig om när jag var yngre och såg upp till min fem år äldre storebror. Han kunde ringa till mig och säga: Tvätta bilen typ nu... Självklart sprang jag hem till honom och hjälpte honom att tvätta hans bil. Jag fick ju tillbringa tid med brorsan. :)

Jag är alltså tydligen väldigt lättlurad vad gäller att tvätta bilar.
(Nej Vera, jag vill inte hjälpa dig att tvätta din bil imorgon ;) )


Men jag har en ren bil iallafall.

4 kommentarer:

Anonym sa...

När kommer du hem till mig igen så att mitt hus blir rent och fint? För förutom att tvätta bilar vet jag att du går o lura till att städa hus också!
Så kan du ju ta bilen också sen.. vax on vax off behöver min bil också....
du e en riktig kvinna du!
puss på dig kära kusinen

Åsa F sa...

Älskade kusin... Nu har ju jag fått reda på att du inte tycker om när andra städar hemma hos dig... Eller är jag ett undantag???

Puss på dig älskade kusin.
Små steg framåt hela tiden :)

Anonym sa...

Du e ett undantag helt klart. Nadyas rum e skit stökigt igen... kom hit nu!!

......... snälla?

puss

Åsa F sa...

Du ska ju snart åka bort. Och jag ska snart åka hem till dina föräldrar och få mysa med din dotter. Det är bara 3 veckor kvar... Så tyvärr hinnner jag inte.

Sen har jag lovat barnen att nästa gång jag åker till dig så ska de få följa med och de har inga pass... Så tyvärr så dröjer det nog ett tag innan vi kommer.

Puss på dig