tisdag 15 december 2009

Min kusin och jag


Vi är ganska lika på många sätt.
Hon är kort och jag är lång.
Hon är blond och jag är brunett.
Hon är konstnärlig och det är inte jag.

Hm, ja det var våra olikheter. Vi är inte direkt lika till utseende och intressen men folk som ser oss tillsammans ser att vi har ett släktskap. Ja ja det var inte det jag skulle skriva om.

Våra likheter är bla.


För ca 12 år sedan fick jag nåt konstigt i kroppen. Jag vet inte hur jag ska förklara men läkaren sa nog att jag hade för mycket histaminer (vad det nu är?) i kroppen.
Vilket resulterade att jag fick en otrolig klåda över hela kroppen.

En dag var Zandra på besök hemma hos mig, vi satt i soffan och glodde på tv när vi båda helt plötsligt hojtade till och började att klia oss på ryggen exakt samtidigt och på samma ställe. Så kunde det fortsätta de dagar hon var hos mig. Klådan började och slutade samtidigt och satt alltid på samma ställe. Det kunde vara ryggen, låren eller nån annanstans på kroppen.


Det var en likhet.

Nu är det så att jag läser hennes blogg där hon skriver lite om sin resa till vad ska man kalla det? Ett bättre liv kanske?? Där lär jag känna henne på ett lite annat sätt än vad jag gjorde innan. Mycket av det hon skriver visste jag ju redan men en del saker lär jag mig. :) Hon skriver mycket om sin psykiska hälsa som kanske inte alltid är så bra.

Det är där vi är lika igen.
Hon skriver mycket om att hon drömmer en hel del. Att hennes hjärna aldrig stänger av. Hon har mardrömmar mm.

Jag har också problem med min sömn. Troligtvis därför jag är så trött nu för tiden.
Jag får liksom inte sova. Jag drömmer alldeles för mycket och kommer oftast ihåg drömmarna. (Vilket min kusin inte gör)

Jag drömmer om allt möjligt från utomjordingar, krig och kärlek till drömmar om familjen, sånt som hör det förflutna till och mycket mer. Jag drömmer alltså om ALLT.

Det värsta är att jag börjar fundera på saker i sömnen och vaknar för att jag inte kommer på svaret. Som för ett tag sen så vaknade jag av att jag låg och räknade på Irländska. (inte engelska utan riktig Irländska) Men jag vaknade för att jag låg och räknade men kom inte på vad en siffra hette. (Jag har faktiskt fortfarande inte kommit på det, nr 8 Zandra???)

Hur som helst så tror jag att jag sover för lite eftersom jag drömmer så mycket, jag vaknar ofta flera gånger per natt pga att jag har drömt något. Vissa nätter så kan jag vakna och vara så arg på sambon att jag vill slå honom. Varför? Ingen aning men jag har väl troligtvis drömt nåt om honom då. Andra nätter vaknar jag av att jag gråter eller är livrädd för något som inte finns.

Jag ska väl kanske inte riktigt jämföra mina sömnproblem med kusinens då hennes problem ligger lite djupare skulle jag tro. Men jag vill väl bara att hon ska veta att jag läser och att jag förstår. Det är skitjobbigt rent ut sagt...

Nu ska jag alldeles strax gå och lägga mig och hoppas på en natt utan drömmar för både mig och min kusin.

Hoppas att det inte blev en massa konstigt i vad jag skrev nu. Men jag orkar faktiskt inte läsa igenom vad jag skrivit, är för trött. ;)

Zandra, jag älskar dig och längtar massvis tills du kommer hit. Jag hoppas att allt går bra för er där borta just nu med ert besök. Ta hand om er...

Inga kommentarer: