tisdag 22 december 2009

Hatar julen

Japp ni såg rätt.

Egentligen stämmer det inte helt och hållet. Själva julen är mysig.
Det är allt runt omkring som är jobbigt.

På jobbet börjar man nästan bråka, om vem som ska få ledigt och vem som inte får.
Hemma börjar stöket redan vid första advent, det ska pyntas, men inte med för mycket.
Bara stjärnorna och gardinerna åker upp. Vid lucia kommer tomtarna och juldukarna.
I år har vi ingen gran, men när vi har det så åker den upp dan innan julafton.

Men det där tycker jag är mysigt.
Det jobbiga är ju stressen runt alla klappar.

Vart tog det där om att det är tanken som räknas vägen?
Mina barn har önskat sig allt möjligt i julklapp men de kostar från ca 1500-2000 kr per klapp.
, mina barn fick inte riktigt vad de önskade sig i julklapp i år.

Det är ju inte riktigt bara mina egna barn som ska ha klappar heller. Brorsan har barn som jag älskar mest av allt i hela världen + mina såklart... Det blir så mycket liksom.

Idag sa jag till sonen att nästa år måste vi förbereda oss lite mer än vad vi har gjort i år. Det känns som om julen kom alldeles för fort i år. Jag har aldrig varit med om att den har kommit så här fort förut ju. Varför i år för???


Nu ska jag sluta att gnälla.
För mitt i allt det här så ÄLSKAR jag julen och jag älskar faktiskt att ge bort presenter också. Bara det att i år hade jag inte råd med allt som jag ville. Att avsluta året med 2 sjuka barn = vab dagar är inte att rekommendera..

Imorgon åker vi till svärmor och det ska bli skönt att få komma dit och bara bli bortskämd med mat på bordet i ett par dagar. Självklart hjälper man ju till men det är inte jag som har matansvaret. SÅ SKÖNT!!!!

GOD JUL PÅ ER ALLIHOPA. Hoppas att tomten kommer med fina paket som kommer från hjärtat till er alla.

Inga kommentarer: