torsdag 21 oktober 2010

Ordbajseri :)

Jag skulle för en gång skull vilja vara positiv i mitt inlägg. Men just nu är det svårt.
Det är som vanligt lite mycket just nu.
Men nåt som är skönt är att sonens fotboll är lagd på is en liten stund. Utomhussäsongen är äntligen över. Det betyder att det blir mindre att göra i veckan. Men snart börjar inomhussäsongen istället. Fast då blir det bara en gång i veckan.
Hockeyn håller han ju på med fortfarande såklart... Och jag med. Dottern har sin fotboll.

På jobbet har vi fått en ny chef. Hon fick ett tufft jobb när hon kom till oss. Vi låg väldigt mycket back. Vilket gör att hon har varit tvungen att säga upp folk. Men eftersom vi jobbar i kommunen så blir vi ju inte av med jobbet vi blir övertaliga och får förhoppningsvis ett annat likvärdigt jobb i kommunen.

Men måste säga att det känns jobbigt. För en gångs skull känns det lite spännande med förändringar men det får ju inte bli för mycket på en och samma gång. Och jag gillar inte att mina kollegor får gå. Så det så...

Nu på lördag har jag och Sambon varit tillsammans i 13 år. Hur vi ska fira det?? Ja som vanligt skulle jag tro. Inte alls...

Han är hemma hela lördagen förhoppningsvis med vår dotter, jag är i Tibble ishall (Täby) med sonen som har hockeycup. När vi kommer hem från Täby vid ca 22-22.30 tiden. Då kommer jag gå raka vägen till sängkammaren och lägga mig på rygg och somna in direkt av trötthet... På söndag ska vi tillbaka till Täby för slutspel. Troligtvis måste jag lämna honom i Täby med nån vänlig själ som kör honom hem. Förhoppningsvis hans tränare. Då jag ska iväg och spela match själv. Min pappa kommer nog och tittar på min match därav att sonen behöver hjälp hem. :)

Annars vad händer mer. Jo det ska jag inte berätta för er ännu. Troligtvis kommer det att ske saker i helgen. Eller ja, jag vill att det ska ske saker i helgen men vet inte om det är genomförbart ännu :)

Jag blev tvungen att tacka nej till min lagfest den här gången då jag känner att jag inte har råd och att det skulle bli för sent för att orka vara i en ishall en hel dag, dagen efter. Det gjorde mig lite ledsen men å andra sidan får jag ju se min son spela hockey. :)

, nog med ordbajs nu.
Hoppas att ni alla har det bra. Ta hand om er, Kram.

4 kommentarer:

Vera sa...

ååååh va e d som ska ske?!?!? haha nyfiken? jag??! neee ;)

Anonym sa...

Tja.. köp lite sexiga underkläder och doftande ljus så kanske der sker i helgen ;) HEH HEH

puss puss - kusinen

Pinglan sa...

Välkommen som följare till min blogg!

Åsa F sa...

Haha min puckade kusin... Du e nog knäppare än knäppast. :D

Melinda, tack så mycket :) Kul att läsa.