söndag 28 juni 2009

Otrogen

när är man det?

Tänker att det beror väl egentligen på vad man har kommit överens om med sin partner. Men har alla pratat om det? Jag menar, det jag anser vara otrohet betyder ju inte att den andra tycker detsamma.

Tex jag och en kompis pratade om det för många år sedan. Jag tyckte då att en kyss var otrohet, min kompis tyckte inte att man var otrogen förren "den" var inne. Där är ju helt olika. Det jag skulle tycka var otrohet skulle hon tycka vara helt ok.

En annan gift kompis till mig chattar med en kille på nätet. Så länge man bara chattar som kompisar är det väl ok, men är det otrohet när man börjar sexchatta? Jag menar de träffas ju inte på riktigt...

Ännu en annan kompis till mig var med en annan man än sin man nu i helgen. Hon ska skicka in skilsmässopapprena imorgon, var hon otrogen? De har ju skrivit på papprena men inte skickat in dem ännu. De är väl kanske inte helt överens om det, men hon har bestämt sig sen länge och de har typ inget förhållande längre. Frågan är då räknas det som otrohet.

En annan kompis till mig (också gift) är på väg att vara otrogen? med en tjej som han brukar träffa på fyllan.
Men där har det inte hänt något ännu (vad jag vet). Han berättar jämt för henne hur snygg och sexig han tycker att hon är. Jag vet att de har gått så långt som tuttkläm och rumpkläm, är det otrohet? Han säger att de aldrig har gått längre än så. Men han skulle gärna vilja säger han. Otrohet eller inte?

Sen har jag en annan kille i min närhet som hånglas med tjejer ute på krogen när hans flickvän inte är med. Det har jag bara hört skvallervägen. Han struntar även i att komma hem efter krogen blir alltid ett par timmar extra ute. Han säger jämt att han somnade på en kompis soffa... Men jag tror inte att han skulle göra nåt om jag var där då jag är så bra kompis med hans flickvän. Otrohet???

Vad man inte vet om har man inget ont utav säger man, men jag vet inte. Det skulle nog såra mig mer om halva Vårberg visste att Sambon var otrogen typ varje helg och jag var den enda som inte visste. Jag tror att det kommer fram nångång på ett eller annat sätt.

Ni trodde att jag eller Sambon hade varit otrogna va?? Ha ha nej så var det inte. Jag har bara fått reda på så mycket från mina vänner nu så jag börjar undra vart monogamin (heter det så) tog vägen??? Du och jag för alltid liksom. Jag vet att man har sina upp och nedgångar i ett förhållande men när man är otrogen då borde det vara slutet tycker jag.
Hur kan man förlåta ett sånt snedsteg liksom. Jag skulle nog tänka alldeles för mycket för att kunna förlåta eller iallafall glömma. Jag som är så långsint vad gäller vissa saker.

Nu har jag nog varit djup nog för ikväll.
Kram på er där ute. Otrogna eller inte...

2 kommentarer:

Anzo sa...

OJ OJ, laddat ämne det där med otrohet.....

Unknown sa...

håller helt me dig, en kyss är otrohet....