fredag 14 oktober 2011

Men vad faaan!!!

Här skulle jag och min pappa byta däck på min bil. Jag ska ut och köra tidigt imorgon med dyrbar last. Min dotter har fotbollscup och jag ska köra henne och 3 st till i min bil. Då ville jag se till att det var säkert att köra även om det skulle vara halt...

Men , mina hjul har en sån där låsmutter eller vad de heter. Jag måste ha en speciell mojäng för att kunna få upp den muttern. Den fungerade inte av nån konstig anledning. Tack och lov på det första hjulet som vi skulle byta. Tänk vad hemskt om vi redan hade bytt på tre hjul så fungerar inte det sista...

Nu måste jag lämna in bilen till verkstad för att de ska byta hjul. En extra kostnad. Jippie!!!!

, inte Jippie!! Jag har knappt pengar till mat. Men men det måste göras..

Bilen behöver jag ju för att kunna köra de bästa till deras träningar och matcher...
Vilket jag mer än gärna gör.
Speciellt när jag i tisdags tog det slutgiltiga beslutet om att verkligen lägga av med hockeyn. Jag tänkte att jag skulle ha fortsatt med den men insåg att jag inte har råd med det. :(

2000 kr kostar det för mig att spela. Det låter inte så mycket kanske men jag betalar ju även sonens avgift. Den är desto dyrare... Kan inte förstå varför det ska kosta 7000 för 11 åringar att spela hockey... Men men det är han helt klart värd. :)

Nu ska jag köra iväg dottern på middag och lekar med fotbollslaget. Sen hämta sonen från träningen innan jag och exet åker iväg och handlar innan dottern ska hämtas upp igen. Sen blir det nog lite Idol ikväll innan det blir sängdax för att orka vara på cup imorgon. :)

Inga kommentarer: